کشف یک باگ محاسباتی در صرافی بایننس که منجر به تخصیص نادرست ۲۰ میلیون دلار HNT به کاربران شد

یک باگ حسابداری در صرافی بایننس منجر به سود بادآورده از طرف رمزارز HNT، کوین بومی شبکه هلیوم برای برخی از کاربران شده و بزرگترین صرافی رمزارزی جهان را با کسری چند میلیون دلاری مواجه کرده است.

به گفته کاربران، بایننس حدود 4.8 میلیون رمزارزHNT را ارسال کرده است که به اشتباه به کاربران پرداخت شده و بسیاری از آن ها به بلافاصله کوین ها را برای بدست اوردن سود فروخته اند. با احتساب قیمت روز جمعه، ارزش این دارایی ها حدود 19 میلیون دلار بوده است.

به نظر می‌ رسد پرداخت‌ های اشتباه از نحوه ردیابی واریزهای رمزارز شبکه هلیوم، یک پروژه محبوب اینترنت غیرمتمرکز، توسط بایننس ناشی می‌شود. بطوریکه دو رمزارز در بلاکچین هلیوم وجود دارد، کوین بومی HNT که هلیوم به میزبان هات اسپات پرداخت می‌ کند و کوین MOBILE که به اپراتورهای زیرساخت هلیوم 5G پرداخت می‌ شود، که ماه گذشته راه‌ اندازی شد و هنوز در بازار قابل خرید و فروش نیست، بنابراین قیمت مشخصی هم ندارد.

اگرچه این دو رمزارز با هم مرتبط هستند، اما مانند توکن های ERC-20 و اتر (ETH) در اتریوم، دارایی های جداگانه ای هستند. ولی بایننس به اشتباه آن ها را یکی حساب کرده و افرادی که MOBILE را به آدرس‌ های بایننس ارسال می‌ کردند، مبلغی معادل HNT که خیلی ارزشمندتر است را دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *