رئیس بانک مرکزی مجارستان خواستار ممنوعیت استخراج و معامله بیت کوین شد

بانک مرکزی مجارستان به تعداد فزاینده نهادهای پولی مرکزی پیوست که معتقدند معامله و استخراج بیت کوین باید ممنوع شود. رئیس این سازمان نیز مانند اکثر مخالفان اظهار داشت که ارزهای دیجیتال ممکن است فعالیت های غیرقانونی را تسهیل کنند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در 11 فوریه(22بهمن)، György Matolcsy، رئیس فعلی بانک مرکزی مجارستان، از این کشور خواست تا ممنوعیت آشکار ارزهای دیجیتال را اعمال کند.

او استدلالی نسبتاً آشنا مانند بسیاری از منتقدان دیگر بیان کرد و گفت که آنها برای “فعالیتهای غیرقانونی استفاده می شوند و منجر به ایجاد هرم های مالی می شوند” .

به این ترتیب، اتحادیه اروپا و مجارستان باید مسیر چین را دنبال کنند. جالب اینجاست که او همچنین به پیشنهاد اخیر بانک مرکزی روسیه اشاره کرد که همچنین می‌خواست استفاده از دارایی‌های دیجیتال را ممنوع کند.

با این حال، او اشاره نکرد که مقامات روسیه به تصمیم دیگری رسیده اند و آنها به جای ممنوع کردن رمزارز، آن را تنظیم خواهند کرد.

در بیانیه آمده است: “اتحادیه اروپا باید برای جلوگیری از ایجاد هرمهای مالی جدید و حباب‌های مالی با یکدیگر همکاری کنند. شهروندان و شرکت های اتحادیه اروپا مجاز به داشتن ارزهای دیجیتال در خارج از کشور خواهند بود و تنظیم کننده ها دارایی های آنها را پیگیری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *