استخرهای اف‌توپول پولین و انت‌پول استخراج اتریوم اثبات کار را آغاز کردند

علیرغم انتقال تاریخی اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS)، استخرهای ماینینگ به طور فزاینده ای برای استخراج در نسخه آتی اثبات کار (PoW) اتریوم گام برمیدارند.

EthereumPoW، انجمنی که از ETHPoW یا نسخه اثبات کار اتریوم حمایت می‌کند، فهرستی از استخرهای ماینینگ را منتشر کرده است که قرار است پس از راه‌اندازی شبکه اصلی ETHW به استخراج ادامه دهند.

طبق گفته EthereumPoW، برخی از استخرهای اصلی استخراج اتریوم علیرغم تغییر اتریوم به مکانیسم اجماع PoS سازگار با محیط زیست، به استخراج ادامه خواهند داد.

در زمان نگارش، فهرست استخرهای استخراج ETHW در مجموع 19 استخر استخراج مختلف از جمله F2Pool، Poolin، AntPool، Nanopool، 2miners و EthwMine را تشکیل می‌دهد.

جالب اینجاست که این لیست شامل برخی از استخرهای مرتبط با روسیه از جمله Pool Moscow و BaikalMine و همچنین استخرهای اوکراینی مانند UA Pool است. EthereumPoW اشاره کرد که با پیوستن استخرهای بیشتری پس از راه اندازی شبکه اصلی، این لیست در حال رشد است.

استخرهای استخراج ETHW ظاهرا ظرفیت استخراج قابل توجهی را تشکیل می دهند. بر اساس داده‌های ETH.BTC.com، اف2پول دومین استخر استخراج اتریوم از نظر بلاک‌ها پس از Ethermine است که سهم بلاک از سال تا به امروز بالغ بر 15.7٪ است.

Poolin همچنین سهم قابل توجهی دارد، زیرا چندین استخر استخراج پولین دارای سهم کل بلوک 8.7٪ هستند. بر اساس داده ها، 2ماینرز، Nanopool و AntPool نیز از استخرهای استخراج قابل توجه هستند که سهم بلاک سالانه به ترتیب 5، 3 و 1.5 درصد است.

استخرهای استخراج ETHW ظاهراً ظرفیت استخراج بیشتری را از نظر سهم بلاک نسبت به اترمین، بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان، تشکیل می دهند که بیش از 28 درصد از کل بلوک های اتریوم را در سال گذشته استخراج کرده است.

برخلاف F2Pool و پولین، Ethermine تصمیم گرفت خدمات استخر استخراج اتریوم خود را به دلیل روشن کردن PoS توسط اتریوم متوقف کند و در روز چهارشنبه به طور رسمی حالت فقط برداشت را اعلام کرد. در عوض، این شرکت یک سرویس جدید استیکینگ اتریوم را مطابق با دیدگاه PoS اتریوم بنیاد اتریوم راه اندازی کرده است.

F2Pool بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، انتقال PoS اتریوم به یک مشکل اصلی برای شرکت های استخراج اتریوم تبدیل شد زیرا ادغام اتریوم در ابتدا برای حذف استخراج PoW طراحی شده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *