یک مقام ارشد اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت استخراج بیت کوین شد

اریک تدین (Erik Thedeen) نایب رییس هیات ناظر بر سازمان بورس اتحادیه اروپا (ESMA) در مصاحبه‌ای از کلیه نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا خواست تا استخراج رمز ارزهای مبتنی بر گواه اثبات کار (POW) را به دلیل اثرات مخرب زیست‌محیطی آن‌ها، ممنوع اعلام کنند.

 نقل از یو تودی، اریک تدین استخراج رمز ارز با مکانیسم گواه اثبات سهام (POS) را جایگزینی مناسب برای POW از لحاظ صرفه‌جویی در انرژی دانست. او در ادامه استخراج بیت کوین را مانع رسیدن به اهداف زیست‌محیطی مندرج در توافق نامه پاریس دانست. با این حال این مقام مسوول با صراحت اعلام کرد که موافق ممنوعیت کامل رمز ارزها نیست.

بیت کوین سال‌هاست که به دلیل تاثیر نامطلوب آن بر محیط زیست به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالی است که پس از ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به میزان ۵۸.۵٪ افزایش یافته است. بنابرین می‌توان نتیجه گرفت که ممنوعیت استخراج آن در چین مسبب کمتر شدن تاثیرات مخرب زیست‌محیطی BTC شده است.

تدین در ادامه به وضعیت استخراج بیت کوین در کشور مادری خود یعنی سوئد پرداخت. او اختصاص دادن بخش زیادی از انرژی‌های تجدیدپذیر این کشور را به استخراج بیت کوین، مسئله ملی نامید.

همچنین میزان برق مصرفی در استخراج بیت کوین به یک موضوع بحث برانگیز در ایالت متحده آمریکا تبدیل شده است. این موضوع پس از آن بالا گرفت که ممنوعیت استخراج در چین، آمریکا را به بزرگترین قطب استخراج بیت کوین در دنیا تبدیل کرد.

قرار است در روز پنجشنبه بخش نظارت و تحقیقات کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه استماع در مورد استخراج رمز ارزها با مکانیسم گواه اثبات کار برگزار کنند. پیش‌نویسی که توسط این نهاد منتشر شده است، تصویری نسبتا منفی از صنعت استخراج رمزارزها را در موضوعات مصرف بیش از حد انرژی، انتشار گاز دی‌اکسید کربن و زباله‌های الکترونیکی ترسیم می‌کند. این نهاد گواه اثبات سهام را در جایگاه جایگزین پاک‌تر POW می‌داند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *