یک شهردار استرالیایی پیشنهاد پذیرش ارزهای دیجیتال برای پرداخت مالیات را ارائه داد

تام تیت(Tom Tate)، شهردار گلد کوست(Gold Coast)، استرالیا، پیشنهاد کرده است که ارز دیجیتال می تواند توسط ساکنان برای پرداخت مالیات های محلی در سال های آینده استفاده شود، اگرچه منتقدان نوسانات و سقوط اخیر بازار را دلیلی برای نگرانی می دانند.
تیت در سال 2012 به عنوان شهردار گلد کوست، ششمین شهر بزرگ استرالیا انتخاب شد و از آن زمان به بعد برای دومین بار در سال 2016 و برای بار سوم در سال 2020 انتخاب شد.

با این حال، منتقدان استدلال کرده‌اند که نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در بحبوحه سقوط بازار می‌تواند اشتیاق به پرداخت کریپتو را کاهش دهد.
آدام پولتون(Adam Poulton) از بلاک چین استرالیا در صحبت با ABC News خاطرنشان کرد که شورا باید قبل از تصمیم گیری برای پرداخت ارز دیجیتال به ریسک پذیری خود توجه کند.
اظهارات شهردار در حالی بیان می شود که تعداد فزاینده ای از شهرها و کشورها در سراسر جهان شروع به بررسی اجازه استفاده از ارزهای دیجیتالی کریپتو و بانک مرکزی برای پرداخت مالیات و نرخ های محلی کرده اند.

در ماه آوریل(فروردین)، فیلیپ دیویس(Philip Davis)، نخست وزیر باهامیا اعلام کرد که قصد دارد به ساکنان این کشور اجازه دهد تا مالیات خود را از طریق استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) یعنی دلار ساند(Sand Dollar) پرداخت کنند.
در همان ماه، فاش شد که ساکنان سه شهر بزرگ چین پرداخت مالیات، حق تمبر و حق بیمه تامین اجتماعی را با استفاده از CBDC این کشور، یوان دیجیتال، آغاز کرده‌اند.
سایر مناطقی که اعلام کرده اند یا در نظر دارند یا در حال استفاده از رمزارزها برای پرداخت مالیات هستند، می توان به شهر سوئیس لوگانو، بوئنوس آیرس، کلرادو، ریودوژانیرو و جمهوری آفریقای مرکزی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *