یک شرکت حقوقی ۲ شکایت جمعی را علیه ترافورم لبز و سلسیوس به ثبت رساند

یک شکایت دسته جمعی جدید علیه TerraForm Labs و مدیر عامل آن، Do Kwon، توسط Bragar Eagel & Squire, P.C. در ۲۴ جولای (۲ مرداد) در ایالت کالیفرنیا تشکیل شده است.

Bragar Eagel & Squire، P.C. همچنین در ۲۴ ژوئیه (۳ تیر) در ایالت نیوجرسی، علیه شبکه سلسیوس، الکساندر ماشینکسی (Alexander Mashinksy)، و سایر شرکت ها و افراد مرتبط با این وام دهنده رمزارزی، یک شکایت دسته جمعی را تشکیل داد.

این شکایت از طرف سرمایه‌گذارانی که توکن‌های ترا مانند UST ،LUNA ،MIR و سایر را بین ۲۰ می ۲۰۲۱ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) تا ۲۵ می ۲۰۲۲ (۴ خرداد ۱۴۰۱) خریداری کرده‌اند، تنظیم شده است.

Terraform متهم به گمراه کردن سرمایه گذاران است
طبق این شکایت ارائه شده، Terraform Labs و سایر متهمان با گمراه کردن عمدی سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های ترا با «قیمت‌های متورم و ساختگی» و استفاده از اظهارات نادرست برای فریب دادن سرمایه‌گذاران از همه جا بی خبر، قانون تبادل را نقض کردند.

این شکایت همچنین ادعا کرد که Terraform Labs با عدم ثبت توکن های ترا به عنوان یک اوراق بهادار، قانون اوراق بهادار را نیز نقض کرده است. این سازمان اضافه کرد که همه متهمان با انجام امور شرکت از طریق الگوی اخاذی، قانون RICO را نقض کردند.

از دیگر متهمان این پرونده می‌توان به صندوق سرمایه گذاری ورشکسته Three Arrows Capital، شرکت سرمایه‌گذاری Jump Crypto، نیکلاس پلاتیاس (Nicholas Platias) و سایر مشاغل مرتبط با ترا اشاره کرد.

ترا با دو پرونده قضایی روبرو است
در همین حال، شکایت مشابهی توسط نیک پترسون (Nick Patterson) علیه ترا در ۱۷ جولای (۲۶ تیر) تنظیم شد.

پترسون ادعا کرد که توکن‌های ترا اوراق بهادار هستند و Terraform Labs نتوانسته اکوسیستم ترا را حفظ کنند، که به ضرر سرمایه‌گذاران خرد منجر شد.

پترسون از دادگاه می‌خواهد که توکن‌ های ترا را به عنوان اوراق بهادار اعلام کند، در حالی که اضافه می‌کند سرمایه‌گذاران باید از «خسارت کیفری، استنتاجی و جبران خسارت» از متهمان برخوردار شوند.

این دو شکایت علیه ترا در ناحیه شمالی کالیفرنیا تنظیم شده است.

پرونده سلسیوس
براگار ایگل (Bragar Eagel) به نمایندگی از سرمایه گذارانی که اوراق بهادار سلسیوس را بین ۹ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰ بهمن ۹۶) تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۳ خرداد ۱۴۰۱) خریداری کرده بودند، از این شرکت شکایت کرد.

مانند پرونده ترا، در این دادخواست ادعا شد که سلسیوس و سایر متهمان با فریب دادن سرمایه گذاران برای خرید محصولات مالی با قیمت های متورم و استفاده از اظهارات نادرست، قانون تبادل را نقض کردند.

طبق بیانیه مطبوعاتی، سلسیوس با فروش «اوراق بهادار غیرمعاف» ثبت نشده، قانون اوراق بهادار را نیز نقض کرده است.

شبکه سلسیوس برای ادعای ورشکستگی فصل ۱۱ در ۱۴ جولای (۲۳ تیر) درخواست داد. این شکایت در دادگاه ناحیه نیوجرسی ثبت شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *