یکی از تحلیلگران مشهور می‌گوید که کف بیت کوین ۱۴ هزار دلار است

بیت کوین (BTC) یک شب دیگر را نیز بدون شکستن حمایت 20000 دلاری به اتمام رساند. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView حاکی از آن هستند که قیمت جفت ارز BTC/USD شب گذشته در صرافی Bitstamp تا مرز 20220 دلار کاهش یافته و پس از آن، حدود 1200 دلار افزایش یافته است.

این جفت همچنان وضعیت پر نوسانی را تجربه می کند ولی در یک بازه محدود قرار گرفته است و فعالان بازار منتظر هستند ببینند حمایت 20000 دلاری تا چه میزان می تواند در برابر خرس ها مقاومت کند.

این شرایط با افزایش نگرانی‌ها در مورد صندوق سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital پیچیده تر شده است، زیرا شایعات حاکی از آن هستند که این صندوق سرمایه‌گذاری پس از ناکامی در انجام تعهدات مربوط به مارجین کال، به دنبال دریافت کمک مالی بوده است.

گفتنی است که بین قیمت لحظه ای فعلی و سطح هدف مورد نظر، مناطقی قرار دارد که نهنگ ها در دوره هایی بعد از سقوط بازار ناشی از همه گیری کرونا در مارس 2020 (اسفند 98)، مقادیر قابل توجهی BTC خریداری کرده بودند. به گزارش پلتفرم تحلیل داده Whalemap ، این “حباب‌های” حمایتی بالقوه به ترتیب در سطوح 19000 دلار، 16000 دلار و 14000 دلار واقع هستند. عده ای از تحلیلگران نیز کف قیمت BTC را تا 11000 دلار  پیش بینی می کنند.

در همین حال، تحلیلگر مشهور بازار، Venturefounder با تجزیه و تحلیل “بدترین سناریوی ممکن”، به حمایت 14000 دلاری اعتماد بیشتری دارد. در صورت تحقق این سناریو، قیمت بیت کوین کاهشی 80٪ از بالاترین رکورد خود یعنی 69000 دلار را تجربه خواهد کرد. به عقیده این تحلیلگر، اگر قیمت بیت کوین بیش از این کاهش یابد، خیلی سریع روند صعود خود را از سر می گیرد. Venturefounder گفته است با رسیدن بیت کوین به این هدف، هرچه دارد برای خرید بیت کوین خواهد فروخت!

ضعف DXY می تواند بیت کوین را به 23000 دلار برساند

از سوی دیگر، رشد اندکی که در بازار سهام ایالات متحده مشاهده شد باعث بازگشت و تقویت دلار آمریکا شد. شاخص دلار آمریکا (DXY) که از آخرین رکوردهای دو دهه گذشته خود اندکی فاصله گرفته است، اکنون وضعیت بهتری را تجربه می کند و مجال رشد به دارایی های ریسکی نداده است.

در زمان نگارش این مطلب، DXY با افزایش از پایین ترین سطح روزانه خود در حدود 103.5،با رقمی نزدیک به 105 معامله می شود و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

با این وجود، معامله گر محبوب کریپتو Ed  همچنان انتظار دارد که DXY بدون رسیدن به سقف ثبت شده هفته قبل، یک بار دیگر پایین بیاید. او به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت که این امر باعث می شود جفت BTC/USD یک بار دیگر تا مرز 23000 دلار افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *