یکی از اتباع کشور روسیه به ایالات متحده مسترد شده است تا به اتهام پول‌شویی از طریق ارز دیجیتال محکوم شود

دنیس میهایلوویچ دوبنیکوف(Denis Mihaqlovic Dubnikov)، پولشوی رمزارز متهم شده، از هلند به ایالات متحده مسترد شد تا در ناحیه اورگان با اتهامات وارده مواجه شود.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) گفت که دوبنیکوف توسط یک هیئت منصفه فدرال در پورتلند به اتهام نقش داشتن در یک توطئه پولشویی بین المللی ارزهای دیجیتال در آگوست گذشته متهم شد.

بر اساس بیانیه رسمی مطبوعاتی، در کیفرخواست آمده است که شهروند 29 ساله روسی و همدستانش از پولشویی درآمدهای ناشی از حملات باج افزاری که علیه افراد و شرکت ها در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور انجام می شد، آگاهی کامل داشتند.

دوبنیکوف و همدستانش متهم به پولشویی پرداخت های باج گرفته شده از قربانیان حملات باج افزار Ryuk هستند که نسخه باج افزاری است که عمدتاً به گروه هکر WIZARD SPIDER نسبت داده می شود.

تاکنون اعتقاد بر این است که Ryuk دولت ها، دانشگاه ها، مراقبت های بهداشتی، تولیدی و شرکت های فناوری را به خطر انداخته است.

وزارت دادگستری گفت که همه بازیگران درگیر در این طرح، از جمله ریوک، دوبنیکوف، همدستانش و دیگران، چندین تراکنش مالی را پس از دریافت باج انجام دادند.

برخی از این تراکنش‌های مالی بین‌المللی نیز بوده و اساساً برای پنهان کردن ماهیت، منبع، مکان، مالکیت و کنترل عواید باج انجام می‌شود.

در حالی که اعتقاد بر این است که دوبنیکوف به تنهایی بیش از 400000 دلار از باج Ryuk در جولای 2019 پولشویی کرده، سایر بازیگران دخیل در این توطئه حداقل 70 میلیون دلار پولشویی کرده اند.

متهم، نوامبر گذشته در آمستردام دستگیر شد و اولین حضور خود را در دادگاه فدرال در ناحیه اورگان در 17 اوت انجام داد.

در صورت محکومیت، این تبعه روس با حداکثر 20 سال زندان فدرال، سه سال آزادی تحت نظارت، علاوه بر جریمه 500000 دلاری مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *