گمرک فنلاند اعلام کرد که بیت کوین هایی که به صورت قانونی ضبط شده اند را فروخته است

در جزئیات این اطلاعیه آمده است: «در طول تابستان، گمرک فنلاند ارزهای رمزنگاری شده خود را که به طور قانونی در اختیار دولت قرار گرفته بود، دریافت کرده است.»

«مجموع بیت کوین های به دست آمده، 1889.1 واحد بود. گمرک در مجموع حدود 46.5 میلیون یورو از فروش آنها به دست آورده است.» سرویس گمرک توضیح داد که بیت کوین ها “در ارتباط با تحقیقات در مورد جرایم مربوط به مواد مخدر و مواد دوپینگ” کشف و ضبط شده است.

این اعلامیه ادامه می‌ دهد که این سکه‌ ها «توسط دو صرافی رمزارزی انتخاب شده توسط گمرک از طریق رویه‌ های مذاکره رقابتی در اواخر بهار فروخته شده است.»

البته گمرک فنلاند همچنین فاش کرد که حدود 90 بیت کوین هنوز در اختیار این اداره باقی مانده است که در انتظار قضاوت معتبر در مورد ضبط آن ها است. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 22874 دلار معامله می‌شود که طی هفت روز گذشته 10 درصد کاهش داشته اما در 30 روز گذشته 14.4 درصد افزایش یافته است.

تولی افزود که از سایر رمزارزها نیز توقیفاتی داشته است. گمرک فنلاند توضیح داد که از آنجایی که تحقیقات در مورد این موارد ادامه دارد، “ارزها یا مقادیر آنها را نمی توان با جزئیات فاش کرد” و افزود که ارزش آنها “حداکثر صدها هزار یورو” است.

آنیکا ساریککو (Annika Saarikko)، وزیر دارایی فنلاند در ماه می (اردیبهشت) گفت که درآمد حاصل از فروش بیت کوین های ضبط شده، به نفع اوکراین که در حال جنگ با روسیه است، استفاده خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که این پول برای کمک های بشردوستانه و بازسازی استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *