گلسنود ۸۰ درصد بیت کوین‌های موجود در اختیار هولدرهای بلندمدت است

معیارهای متعددی را می‌توان برای تعیین بالا و پایین یک چرخه استفاده کرد، اما امواج ارزش تحقق یافته HODL به ندرت در این دسته ذکر شده است.

این متریک که امواج HODL نیز نامیده می‌شود، مجموعه ای از باندهای عرضه فعال را نشان می‌دهد. در نمودار زیر، هر باند رنگی درصد کل بیت کوین در گردش را نشان می‌دهد که آخرین بار در یک بازه زمانی مشخص حرکت کرده است.

داده های Glassnode نشان داده است که ۸۰ درصد از عرضه در گردش بیت کوین در دست هولدرهای بلندمدت (LTHs) است. به عنوان کاربرانی که حداقل شش ماه است که بیت کوین دارند، LTH ها معمولاً کسانی هستند که از پایین ترین چرخه بازار بیت کوین حمایت می‌کنند.

LTH ها به عنوان «پول هوشمند» در بازار بیت کوین در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً در هنگام انباشته شدن بیت کوین در بازار سرکوب شده دیده می‌شوند. هنگامی که یک بازار صعودی شروع می‌شود، LTH ها کسانی هستند که بیت کوین انباشته شده را توزیع می‌کنند و بیشتر سود را از آن خود می‌کنند.

داده های درون زنجیره ای به شدت از این نظریه پشتیبانی می‌کنند. نمودار بالا به وضوح نشان می‌دهد هر بار که بیت کوین به بالاترین حد خود (ATH) دست یافته، LTHها دارایی های خود را فروختند. در کف هر چرخه، LTH ها آخرین راه حل هستند و از بیت کوین پشتیبانی قوی می‌کنند.

تحلیل Glassnode از عرضه بلندمدت و کوتاه مدت در سود و زیان این ادعا را تایید می‌کند.

این نمودار نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از عرضه بیت کوین در دست LTH ها است که با علامت آبی مشخص شده‌اند. ۲۰ درصد باقیمانده عرضه توسط هولدرهای کوتاه مدت (STH) نگهداری می‌شود و با علامت قرمز مشخص شده است. همپوشانی مناطق آبی و قرمز نمودار با حرکات قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد که LTH ها تقریباً در این چرخه بازار تسلیم نشدند، مقدار دارایی های آنها از ۸۲٪ به ۸۰٪ عرضه کاهش یافته است.

کاهش ۲ درصدی به طور قابل توجهی کمتر از آنچه در چرخه های قبلی دیده بودیم، نشان می‌دهد که بازار در اوج های پایین تری قرار داشته است. از آنجایی که این اوج‌های پایین‌تر قدرت شبکه را تقویت می‌کنند، به نظر می‌رسد LTH‌ها باور آنها را به ارزش بیت‌کوین تقویت می‌کنند. بازار نزولی که در ماه می (اردیبهشت) آغاز شد، شاهد تنها درصد کمی از عرضه بیت کوین از LTH به STH بود، زیرا LTH ها آن را فرصتی برای توقف یا ادامه انباشت بیت کوین می‌دانستند.

در حالی که بازار نزولی فعلی به‌طور وحشتناکی شبیه به تمام کف های چرخه‌های بازار قبلی است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این صنعت در مسیر صعودی‌تری قرار دارد یا خیر. با این حال، اگر بیت کوین به انتهای این چرخه رسیده باشد، می‌توانیم انتظار بهبود را در هفته های آینده داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *