کوین بیس نمایهٔ ریسک ارزهای دیجیتال به نفت و سهام‌ شرکت‌های فناوری شباهت دارد

بر اساس تحلیل اقتصاددان ارشد کوین بیس، علیرغم اینکه برخی از ارزهای دیجیتال به عنوان پوششی در برابر بازارهای سنتی تبلیغ می‌کنند، امروزه دارایی‌های دیجیتال دارای ریسک مشابهی برای کالاهایی مانند نفت و گاز و سهام‌های فناوری و دارویی هستند.
این مشاهدات از یک پست وبلاگی از سزار فراکاسی(Cesare Fracassi)، اقتصاددان ارشد کوین بیس در 6 جولای گرفته شده است و اشاره می کند که ” از زمان پاندمی 2020 همبستگی بین قیمت سهام و دارایی های رمزارزی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.”
فراکاسی گفت: “در حالی که در دهه اول وجود آن، بازده بیت کوین به طور متوسط با عملکرد بازار سهام ارتباطی نداشت، از زمان شروع همه‌گیری کووید، این رابطه به سرعت افزایش یافت.”
به طور خاص، امروزه دارایی‌های کریپتو دارای پروفایل‌های ریسک مشابهی با قیمت کالاهای نفتی و سهام فناوری هستند.

این اقتصاددان به گزارش بینش ماهانه موسسه خود در ماه می اشاره کرد که نشان داد بیت کوین و اتریوم دارای نوسانات مشابهی با کالاهایی مانند گاز طبیعی و نفت هستند و روزانه بین 4 تا 5 درصد در نوسان هستند.
بر اساس این تحقیق، بیت‌کوین که اغلب به «طلای دیجیتال» تشبیه می‌شود، در مقایسه با همتایان گران‌بهای دنیای واقعی خود مانند طلا و نقره که نوسانات روزانه نزدیک‌تر به 1 و 2 درصد را مشاهده می‌کنند، دارای ریسک بسیار بیشتری استاین اقتصاددان گفت: مناسب ترین مقایسه سهام با بیت کوین از نظر نوسانات و ارزش بازار، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا (TSLA) بود.
از سوی دیگر، اتریوم بر اساس ارزش بازار و نوسانات، با سازنده خودروهای الکتریکی لوسید(LCID) و شرکت داروسازی مدرنا(MRNA) بیشتر قابل مقایسه است.
فراکاسی گفت که این دارایی‌های کریپتو را در پروفایل ریسک بسیار مشابهی با کلاس‌های دارایی سنتی مانند سهام فناوری قرار می‌دهد.
این نشان می دهد که بازار انتظار دارد دارایی های رمزارزی بیشتر و بیشتر با بقیه سیستم مالی در هم تنیده شوند و بنابراین در معرض همان نیروهای کلان اقتصادی قرار بگیرند که اقتصاد جهان را به حرکت در می آورند.
فراکاسی اضافه کرد که تقریباً دو سوم کاهش اخیر در قیمت کریپتوها نتیجه عوامل کلان مانند تورم و رکود می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *