کوین بیس اتهام فروش اطلاعات مشتریان به دولت آمریکا را رد کرد

پلتفرم مبادلات رمزارزی کوین بیس (Coinbase) گزارش‌هایی را مبنی بر فروش اطلاعات مشتریان خود به اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE)، آژانسی که زیر نظر وزارت امنیت داخلی این کشور کار می‌کند، رد کرد.

روز پنجشنبه، اخباری مبنی بر اینکه کوین بیس داده های موقعیت جغرافیایی کاربران را به ICE ارائه کرده است، به صورت آنلاین منتشر شد. به همین دلیل، کاربران توییتر مانند Solobase Mac شوکه شدند و خاطرنشان کردند که “برای این کار در این صرافی ثبت نام نکرده اند.” آنها توییت کردند:

حالا چرا آنها این کار را می‌کنند؟ این کار اساساً تجاوز به حریم خصوصی است. بدون اطلاع ما این داده ها را می‌فروشند؟ بابت آن ۱۰ میلیون به من بدهکار خواهند بود. من برای این کار ثبت نام نکردم.

در بیانیه ای در توییتر، کوین بیس توضیح داد که این شرکت “اطلاعات خصوصی مشتریان را نمی‌فروشد.” این صرافی تاکید کرد که اولویت اصلی آنها ارائه یک تجربه ایمن و مطمئن به کاربران این پلتفرم است.

علاوه بر این، این پلتفرم رمزارزی همچنین توضیح داده است که ابزارهای Coinbase Tracer آن برای مطابقت با الزامات دولت ایجاد شده است. کوین بیس خاطرنشان کرد که از این ابزار برای بررسی جرایم مرتبط با امور مالی مانند تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی استفاده می‌شود. به گفته این صرافی، اطلاعاتی که آنها در اختیار دولت قرار می‌دهند تنها از منابع عمومی و نه از داده های کاربران کوین بیس به دست می‌آیند.

علیرغم مشکلات ناشی از زمستان فعلی ارزهای دیجیتال، کوین بیس به دنبال گسترش فعالیت های خود در اروپا است. این صرافی استخدام کارمندان در سوئیس را آغاز کرده است و مجوز فعالیت در کشورهایی مانند آلمان، ایرلند و بریتانیا را دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *