کمیسیون بورس و اوراق بهادار قصد دارد تمام صرافی‌های ارز دیجیتال آمریکایی را بررسی کند

وبسایت خبری cryptobriefing به نقل از خبرگزاری فوربس گزارش کرده است که کوین بیس تنها صرافی ارز دیجیتالی نیست که به تازگی زیر ذره بین بازرسان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قرار گرفته است.

گزارش روز پنجشنبه فوربس به نقل از یکی از کارکنان دفتر سناتور سینتیا لومیس ادعا کرده است که این نهاد تنظیم کننده مالی ایالات متحده، به علاوه کوین بیس، بایننس و کلیه صرافی های ارزهای دیجیتال ایالات متحده را مورد بررسی قرار می دهد. به گفته این منبع آگاه، در حالی که SEC به مبارزه خود با کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) برای نظارت بر صنعت ادامه می دهد، تلاش می کند جایگاه خود را به عنوان تنظیم کننده ارشد ارزهای دیجیتال تثبیت کند.

شایان ذکر است که CFTC از سال 2014 بر حوزه “ارزهای مجازی” اختیار کامل داشته است، اما در سال های اخیر، SEC به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد دادگاهی را این مورد برگزار کند. گری گنسلر، رئیس SEC در موارد متعدد هشدار داده است که بسیاری از توکن‌های رمزنگاری شده می‌توانند به عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده شناخته شوند. این آژانس هفته گذشته با صریح ترین هشدار ممکن اعلام کرد می‌خواهد این بازار نوپا را محدود کند. این آژانس در تازه ترین پرونده دادگاهی خود، مبنی بر دست داشتن یک کارمند سابق کوین بیس و دو تن از همکارانش در معاملات داخلی، ادعا کرد که این صرافی به مشتریان خود اجازه می دهد حداقل 9 اوراق بهادار ثبت نشده را معامله کنند.

در حالی که اتهامات مربوط به معاملات داخلی در کوین بیس شوک زیادی بر سراسر این صنعت وارد کرد، از آن جهت اهمیت زیادی داشت که SEC پیش از این هرگز هیچ صرافی را درخصوص توکن های پشتیبانی شده آن هدف قرار نداده بود. در همین زمان، صرافی بایننس آمریکا با حذف یکی از توکن های ذکر شده، یعنی AMP، نسبت به این ادعا پاسخ نشان داد.

در حالی که SEC اخیراً تلاش‌های خود را برای تنظیم فضای دارایی‌های دیجیتال تشدید کرده است، CFTC نیز یک مسیر احتمالی برای ایجاد نظارت بیشتر بر ارزهای دیجیتال در نظر گرفته است. این هفته، کمیته کشاورزی سنا قانون “حمایت از مصرف کننده کالاهای دیجیتال” در سال 2022 را معرفی کرد. در صورت تصویب، لایحه جدید بیت کوین و اتریوم را در دسته کالاها طبقه بندی می کند و امکان نظارت CFTC بر صرافی هایی که این دو ارز را در لیست معاملات خود دارند را فراهم می کند. قانون پیشنهادی از نظر تئوری می‌تواند سایر توکن‌ها را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کند و در حوزه اختیارات SEC قرار دهد. با این حال، این لایحه برای اجرایی شدن باید به تایید کنگره برسد، به این معنی که درگیری CFTC و SEC ممکن است برای مدتی ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *