کمیسر اتحادیه اروپا خواهان همکاری برای مقررات‌گذاری جهانی ارزهای دیجیتال شد

مایرید مک گینس(Mairead McGuinness)، کمیسیونر خدمات و ثبات مالی و اتحادیه بازارهای سرمایه در کمیسیون اروپا، ازقانونگذاران جهانی می‌خواهد تا برای مقابله با خطرات احتمالی در بازار ارز دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.
مک گینس در یک مقاله نظری یکشنبه در رسانه سیاسی The Hill گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده می توانند در یک رویکرد نظارتی برای ارزهای دیجیتال کمک کنند که مزایای فناوری نوآورانه را در نظر می گیرد و در عین حال به خطرات مهم توجه می کند. کمیسر اتحادیه اروپا به نوسانات دارایی های خاص، خطر معامله داخلی، احتمال استفاده از رمزارز توسط روسیه برای فرار از تحریم ها و نگرانی های زیست محیطی اشاره کرد.
مک گینس گفت: «برای اینکه قوانین مربوط به کریپتو کاملاً مؤثر باشد، رمزارز نیازمند هماهنگی جهانی و اصول مشترک بین‌المللی است.»
یک توافق جهانی در مورد ارزهای دیجیتال ابتدا باید این موضوع را تضمین کند که هیچ محصولی بدون نظارت باقی نمی ماند. دوم، ناظران باید اطلاعات را در سطح جهانی جمع آوری و تبادل کنند. سوم، هر توافقی باید از سرمایه گذاران خرد حمایت کند. چهارم، اکوسیستم کریپتو باید ملاحظات زیست محیطی را به طور کامل یکپارچه کند.

به گفته کمیسر اتحادیه اروپا، قانونگذاران اروپایی قبلاً در ارائه چارچوبی جامع در مورد ارزهای دیجیتال با پیشنهاد بازار دارایی‌های رمزارزی یا MiCA، که اساساً همه قوانین را برای ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو در اتحادیه اروپا استاندارد می‌کند، پیش رفته‌اند. او همچنین گفت که فرمان اجرایی امضا شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس(اسفند 1400)، با تعیین چارچوبی برای سازمان‌های دولتی برای رسیدگی به سیاست‌ها و اقدامات اجرایی مرتبط با کریپتو، راه را برای مقررات ایالات متحده در مورد دارایی‌های رمزارزی ترسیم می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *