کاهش اتریوم به 1400 دلار

اتریوم، بزرگترین ارز دیجیتال جایگزین، در اوایل این یکشنبه در صرافی Bitstamp به ۱۴۲۳ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح از ۱ مارس ۲۰۲۱ رسید.

اتریوم اکنون بیش از ۷۰ درصد از اوج ماه نوامبر (آبان) خود یعنی ۴۸۷۸ دلار کاهش یافته است. این رمزارز تنها در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۳ درصد کاهش یافته است. بر اساس داده های ارائه شده توسط Coinglass، بیش از ۶۸ میلیون دلار اتر تنها در ۱۲ ساعت گذشته لیکوئید شده است، و پوزیشن های لانگ بیش از ۸۰ درصد از این مقدار لیکوئید شده را تشکیل می‌دهند.

در واقع، اتر اکنون به زیر اوج روند صعودی سال ۲۰۱۸ خود یعنی ۱۴۴۰ دلار سقوط کرده که ضربه ای خیره کننده به گاوها وارد شده است.

با این حال، اگر تاریخ گواه باشد، این ارز دیجیتال با توجه به اینکه در بازار نزولی قبلی خود به منطقه دو رقمی هم سقوط کرد، می‌توان گفت که فضای بیشتری هم برای سقوط دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Glassnode، اتریوم اکنون بیش از ۱۸ درصد کمتر از قیمت واقعی خود است. قیمت واقعی برای سپرده های اتریوم ۲.۰ برابر با ۲,۴۰۴ دلار است، به این معنی که استیک کنندگان با زیان نزدیک به ۴۰٪ روبرو هستند.

همانطور که توسط اسکات ملکر (Scott Melker)، تریدر برجسته ارزهای دیجیتال اشاره شده، اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) در نمودار هفتگی خود برای دومین بار در تاریخ در محدوده اشباع فروش قرار گرفته است.
از ابتدای سال، وجوه سرمایه‌گذاری شده در اتریوم در حال کاهش بوده‌اند و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران علاقه خود را نسبت به این آلتکوین برتر از دست داده‌اند. این اتفاق، همراه با افزایش ذخایر ارز صرافی ها و سیگنال های تکنیکالی نزولی، به سقوط اخیر کمک کرد.

با این حال، انتقال آتی اتریوم به الگوریتم اثبات سهام، که قرار است اواخر امسال انجام شود، انتظار می‌رود که هم‌سو با رشد رمزارز این بلاک چین باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *