کاردانو پیش از هاردفورک واسیل دو رویداد برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند

 مسئول امورات جامعه و اکوسیستم در شرکت IOHK، کاردانو میزبان دو رویداد از طرف توسعه‌ دهندگان در پایان ماه می و اواسط ژوئن  خواهد بود. انتظار می رود دو رویداد توسط توسعه دهندگان به ترتیب در بارسلون اسپانیا و آستین تگزاس برگزار شوند.

رویداد پایان ماه می بر حسابرسی و صدور گواهینامه متمرکز خواهد شد، در حالی که رویداد آستین در اواسط ژوئن بر پلوتوس، پلتفرم قراردادهای هوشمند مبتنی بر کاردانو، و مارلو، زبانی که برای توسعه و اجرای قراردادهای مالی در کاردانو طراحی شده است، تمرکز خواهد کرد.

کاردانو و پلتفرم قراردادهای هوشمند آن، پلوتوس، قرار است پیشرفت های قابل توجهی را نسبت به هاردفورک ماه ژوئن تجربه کنند. رویداد هارد فورک Cardano Vasil قرار است در 29 ژوئن  انجام شود.

همانطور که توسط IOHK به اشتراک گذاشته شده است، برخی از پیشنهادات بهبود Cardano (CIP) با هاردفورک ژوئن ارائه می شوند. به‌ روزرسانی آینده Vasil قرار است چهار CIP مختلف را معرفی کند که عبارتند از CIP-31 (ورودی‌های مرجع)، CIP-32 (مقصدهای درون خطی)، CIP-33 (اسکریپت‌ های مرجع) و CIP-40 (خروجی‌های وثیقه).

IOHK به توضیح بیشتر ادامه داد. ورودی های مرجع به چندین DApp اجازه می دهند تا بتوانند همزمان از یک داده بخوانند و انجام کارها بصورت همزمانی را بهبود می بخشند. داده‌ های درون خطی اجازه می‌دهند که داده‌ ها به جای هش روی آن‌ ها بر بستر زنجیره ذخیره شوند، همانطور که کاردانو در حال حاضر انجام می‌دهد. این کار توسعه‌ دهندگان را برای تعامل با اسکریپت آسانتر می‌کند، زیرا مجبور نیستند داده‌ ها را درج کنند.

هدف اسکریپت های مرجع کمک به کاهش هزینه های تراکنش است. در حال حاضر، اسکریپت های جدید باید در هر تراکنش گنجانده شود. با اسکریپت های مرجع، می توان از طریق یک مرجع تعامل کرد و آن را به زنجیره منتقل کرد. بنابراین تعامل با یک قرارداد هوشمند به حداقل می رسد. هدف خروجی های وثیقه نیز بهبود تجربه اعتبارسنجی تراکنش است. در حال حاضر، اگر تراکنش اعتبار سنجی ناموفق باشد، وثیقه ای که برای چنین سناریوهایی کنار گذاشته شده است از بین می رود. اما با خروجی های وثیقه، تنها اعتبار کافی برای تکمیل معامله لحاظ می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *