ژائو خرید یا فروش بیت کوین توسط ایلان ماسک تأثیری بر این دارایی ندارد

مدیر عامل بایننس، CZ، فکر نمی‌کند کسی که بیت کوین می‌فروشد یا می‌خرد می‌تواند به صورت فاندامنتالی روی یک دارایی تأثیر بگذارد، حتی اگر ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا باشد. CZ برای نشان دادن ایمان خود به بیت کوین، گفت که هنوز اکثر کوین هایی را که در زمان ورود خود به این صنعت خریداری کرده است در اختیار دارد.

در مورد دامپ بیت کوین تسلا
رئیس بایننس با اظهار نظر در مورد فروش ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین تسلا، آن را به شیوه‌ای بسیار ملایم ارزیابی کرد و گفت که تصمیم ایلان ماسک، خواه فروش یا خرید این دارایی، «معنی زیادی ندارد» زیرا این اقدام او فاندامنتال بیت کوین را تغییر نمی‌دهد.

مدیرعامل تسلا چند روز پیش دلایل این فروش را فاش کرد و خاطرنشان کرد که این شرکت به بودجه بیشتر برای کارخانه‌ های تازه افتتاح شده در ایالات متحده و آلمان و همچنین جریان نقدینگی بهتر برای حمایت از کسب‌وکارهای خود در چین نیاز دارد که به شدت تحت تأثیر قرنطینه طولانی‌مدت کووید-۱۹ در سه ماهه دوم قرار گرفته است.

CZ، که زمانی ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از جاه طلبی ایلان ماسک در خرید توییتر سرمایه گذاری کرده بود، اضافه کرد که هیچ کس دقیقاً نمی‌داند چرا ماسک مقدار زیادی بیت کوین فروخته است و ادعا می‌کند که ثروتمندترین مرد جهان ممکن است برای خرید توییتر به پول نقد نیاز داشته باشد.

CZ در مصاحبه‌ با CNBC در مورد فروپاشی های اخیر و پیامدهای آنها توضیح داد و گفت که بایننس خیلی کم در معرض شرکت‌ های وام دهی در حال سقوط مانند سلسیوس و وویجر قرار دارد. او افزود که این صرافی نه به این شرکت ها بستانکار است و نه بدهکار.

هنگامی که پرسیده شد آیا بایننس مدتی پیش متوجه ریسک‌ های موجود در این شرکت‌ ها شده است یا نه، CZ توضیح داد که چرا این صرافی تا حد امکان از آنها دوری می‌کند، او پاسخ داد:

«شاید ما نابخردیم. ما دوست داریم کارها را به روشی ساده انجام دهیم… ما یک صرافی هستیم و به همین دلیل است که در تجارت وام ورود نمی‌کنیم.»

“من بیت کوین نمی‌فروشم”
وقتی از وی پرسیده شد که آیا در بازار نزولی پوزیشن های بیت‌کوین خود را فروخته است یا نه، CZ گفت که تقریباً تمام «رمزارزهایی» را که در ابتدا خریده بود نگه داشته و تنها «کمتر از یک درصد» از هولد خود را فروخته است.

در اوایل ماه گذشته، CZ ادعا کرد که ارز فیات ندارد و تنها چیزی که نگه می‌دارد رمزارز است و بنابراین، این تنها دارایی است که در زندگی می‌خرد.

«من دلار ندارم. هر چیزی که من دارم در رمزارز است. بنابراین وقتی نیاز به خرج کردن پولم دارم، باید بخشی از آن را در جایی بفروشم. من تماما در کریپتو هستم و مجبور نیستم به فروش آن فکر کنم. کریپتو پول من است.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *