چارلز هاسکینسون در برابر کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت می‌دهد

چارلز هاسکینسون،بنیانگذار کاردانو، به کنگره گفته است که باید مقرراتی را برای رمزارزها وضع کند، اما رعایت آن را به توسعه دهندگان نرم افزار واگذار کند.
هاسکینسون ترتیب ایده آل برای مقررات ارزهای دیجیتال را به نحوه عملکرد خود تنظیمی بانکی در جلسه استماع کنگره در 23 ژوئن(2 تیر) تشبیه کرد و به قانونگذاران گفت: “این SEC یا CFTC نیستند که احراز هویت(KYC) و AML را انجام می دهند، بلکه بانک ها هستند.”
“این یک مشارکت عمومی و خصوصی است. آنچه باید انجام شود این است که این مرزها را ایجاد کنیم، سپس کاری که ما به عنوان مبتکر می توانیم انجام دهیم نوشتن نرم افزار برای کمک به تحقق آن است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) دو تن از تنظیم‌کننده‌ها و قانونگذاران مالی هستند که بر سر صلاحیت صنعت کریپتو با هم مبارزه می‌کنند.

آستین اسکات(Austin Scott)، نماینده جمهوری خواه از جورجیا، اظهار داشت که نه SEC و CFTC نیروی انسانی لازم برای نظارت بر هزاران ارز دیجیتال موجود در بازار را ندارند و گفت: “قانونگذاری همه این ارزها ممکن نیست.”
هاسکینسون پاسخ داد که توانایی ارزهای دیجیتال برای ذخیره و انتقال داده ها به این معنی است که آنها می توانند بیشتر این کار نظارتی را به صورت خودکار انجام دهند. او همچنین از آن به عنوان توجیهی برای اجازه دادن به صنعت کریپتو برای ایجاد سازمان‌های خودتنظیم (SRO) برای هدایت انطباق با مقررات مانند صنعت بانکداری خصوصی استفاده کرد.
هاسکینسون پیشنهاد کرد که صنعت می‌تواند یک «سیستم خود گواهی‌دهی» ایجاد کند که می‌تواند به طور خودکار انطباق را تا زمانی که با یک ناهنجاری مواجه شود، نظارت کند و در آن مرحله یک مقام مالی آن را بررسی کند.
هاسکینسون با توضیح بیشتر اینکه چرا نیروی انسانی نباید برای مقررات ارزهای دیجیتال نگران کننده باشد، این فرضیه را مطرح کرد که حتی چهار برابر کردن اندازه سرویس درآمد داخلی (IRS) برای حسابرسی هر آمریکایی کافی نیست.

در عوض، هاسکینسون به اسکات گفت که رمزارزها را می توان برای جلوگیری از تسویه تراکنش ها برنامه ریزی کرد تا زمانی که بررسی های قانونی انجام شود.
شهادت هاسکینسون در 23 ژوئن(2 تیر) که از طریق وب سایت IOHK منتشر شد، نشان داد که او مشتاق همکاری با تنظیم کننده های فدرال برای توسعه قوانین جدید است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *