پلیس مالزی بیش از ۱٬۷۰۰ ماینر بیت کوین را از بین برد

 پلیس مالزی 1773 ماینر بیت کوین ASIC را نابود کرده است.

به غیر از ماشین های ماینینگ، مقامات همچنین کامپیوترها، مودم ها، سوئیچ ها و روترهای دسکتاپ و دوربین های مدار بسته را نیز از بین بردند.

تجهیزات فوق در نتیجه 38 حمله انجام شده در منطقه کوتا سهر(Kota Setar) کشف و ضبط شده است.

پلیس کده(Kedah) با پیگیری یک سرنخ، 21 مکان را برای بررسی سرقت برق، دستکاری کنتور برق و میزان خسارت وارده به خطوط برق مورد بازرسی قرار داد.

استخراج غیرقانونی در مالزی بسیار رایج است. در ماه دسامبر، مقامات مالزی بیش از 1700 دستگاه استخراج بیت کوین را مصادره کردند که در مجموع بیش از 800،000 دلار ارزش داشتند. آنها برای استخراج بیت کوین با برق دزدیده شده استفاده می شدند.

جولای گذشته، ویدئویی که تخریب صدها دستگاه استخراج بیت کوین توسط مقامات مالزیایی را نشان می داد در رسانه های اجتماعی منتشر شد. ASIC های تخریب شده با برق ربوده شده از خطوط برق ساراواک انرژی تامین می شدند. کسانی که مسئولیت مدیریت عملیات استخراج را بر عهده داشتند دستگیر شدند.

استخراج بیت کوین به مقدار زیادی انرژی الکتریکی نیاز دارد زیرا ماشین های ASIC به حل مسائل بسیار پیچیده ریاضی نیاز دارند. وقتی ماینرهای غیرمجاز برق را می دزدند، فشار زیادی بر خطوط برق وارد می کند و باعث خاموشی می شود. در مورد مذکور سه منزل مسکونی به دلیل عملیات استخراج غیرقانونی دچار حریق شد.

استخراج غیرقانونی در سایر نقاط جهان نیز بیداد می کند. دولت ایران اخیراً اعلام کرده است که کسانی که مزارع استخراج را به طور غیرقانونی اداره می کنند با مجازات های بسیار سخت تری روبرو خواهند شد.

در ماه مه گذشته، پلیس بریتانیا به طور تصادفی یک مزرعه استخراج غیرقانونی بیت کوین را در حین جستجوی یک کارخانه حشیش کشف کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *