پلتفرم وام‌دهی کریپتو Hodlnaut در سنگاپور با مقصر دانستن شرایط بازار و کمبود نقدینگی به جدیدترین شرکتی تبدیل شده که برداشت‌ها و واریزها را به حالت تعلیق درآورده است

این شرکت وام‌دهنده کریپتو در روز دوشنبه اعلامیه‌ای رسمی منتشر کرد و مدعی شد که شرایط بازار آن را مجبور به تعلیق خدمات خود کرده است و فعالانه روی برنامه‌های بازیابی خود کار می‌کند.

Hodlnaut همچنین اظهار داشت که درخواست مجوز نظارتی خود را در سنگاپور پس گرفته است و در نتیجه، دیگر قادر به ارائه هیچ مبادله توکنی نخواهد بود. در اطلاعیه رسمی آمده است:

«ما فعالانه روی طرح بازیابی خود کار می‌کنیم و امیدواریم در اسرع وقت بروزرسانی‌ها و جزئیات آن را ارائه دهیم. ما در حال مشاوره با Damodara Ong LLC در مورد امکان‌سنجی و زمان‌بندی برنامه اجرایی مورد نظر خود و در حال تدوین استراتژی برنامه بازیابی با در نظر گرفتن منافع کاربران هستیم.»

این پلتفرم وام‌دهی کریپتو اعلام کرد که تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به جز توییتر و تلگرام را به حالت تعلیق در می‌آورد. جدا از تعلیق رسانه های اجتماعی، حساب توییتر بنیانگذار آن، جونتائو ژو ( Juntao Zhu) نیز خصوصی شده است.

بحران وام‌دهی کریپتو با فروپاشی اکوسیستم ترا (LUNA) – که اکنون Terra Classic (LUNC) نامیده می‌شود – شروع شد و پس از آن ورشکستگی صندوق تامینی ارزهای دیجیتال Three Arrow Capital (3AC) رخ داد. آشفتگی پشت سر هم در بازار یک دومینو را برای وام‌دهندگان ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. Voyager Digital ،Celsius و Blockchain.com برخی از وام‌دهندگان بزرگ ارزهای دیجیتال بودند که خدمات خود را به حالت تعلیق درآوردند.

Hodlnaut موفق شد از قرار گرفتن در معرض 3AC جلوگیری کند، اما برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این شرکت در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های خود در استیبل کوین الگوریتمی ترا شفاف نبوده است. گزارشی که در ماه ژوئن (خرداد) توسط Fatman در توئیتر منتشر شد، به افشای گسترده Hodlnaut در زمان depeg شدن استیبل کوین ترا و نحوه ارائه نادرست موقعیت آنها اشاره کرده است:

«آنها مقداری UST را تا قیمت ۰/۴۰ دلار فروختند، در بهترین حالت، شورت‌های پرخطری را در صرافی‌ها باز کرده بودند، و در یک حرکت خنده‌دار حتی پس از فروپاشی Anchor دوباره وارد این پلتفرم شدند (در مقیاس کوچک).»

ژو ادعا کرده است که این شرکت نه UST خریده و نه ضرری در خدمات بازدهی UST متحمل شده است، اما هیچ مدرکی را هم ارائه نکرده است.

سقوط آشکار یکی دیگر از پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو واکنش‌های تندی را از سوی جامعه کریپتو به همراه داشت و بسیاری از سرمایه‌گذاران از ذخیره ارزهای دیجیتال خود در خارج از صرافی‌ها حمایت می‌کردند. برخی دیگر به اثر دومینویی اشاره کردند که فروپاشی UST در ماه می (اردیبهشت) ایجاد کرد و اثرات آن حتی اکنون نیز دیده می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *