پاکستان به دنبال ممنوع کردن ارزهای دیجیتال است

بانک مرکزی و دولت کشور پاکستان قصد دارند ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، یک خبرگزاری محلی در پاکستان با استناد به مدارک ارسال شده به یک دادگاه استانی در این کشور گزارش داد که دولت و بانک مرکزی پاکستان به دنبال ممنوع اعلام کردن استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور هستند.

این سند توسط نمایندگانی از وزارت اقتصاد پاکستان، بانک ایالتی (SBP)،کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SECP) و آژانس بازرسی فدرال این کشور (FIA) تهیه شده است. فعالان اقتصادی پاکستانی معتقدند برخلاف گذشته، این سیاست اتخاذ شده هماهنگی و اتفاق نظر بیشتری را به همراه دارد. گزارش ارائه شده توسط SBF با ممنوعیت هدف‌گذاری شده شبکه‌های همتا به همتا و اپراتورهای غیرمجاز رمز ارز توسط آژانس تحقیقات فدرال همراه شده است.

بر اساس شاخص پذیرش جهانی کریپتو که توسط چینالیسیس ارائه می‌شود پاکستان از لحاظ نرخ پذیرش رمزارزها در رتبه سوم در جهان قرار دارد.

هفته گذشته آژانس بازرسی فدرال پاکستان به دنبال پرونده کلاهبرداری که به هزاران سرمایه‌گذار پاکستانی خسارت زده است به صرافی بایننس اخطار داد. این آژانس نماینده بایننس را برای توضیحات بیشتر احضار کرده است.

دادگاه این گزارش ۳۸ صفحه‌ای را به وزارت‌خانه‌های اقتصاد و دارایی و وزارت‌خانه حقوق این کشور برای بررسی ارجاع داده است. همچنین دادگاه دستور داده است که مشروط بودن ممنوعیت رمز ارزها را بررسی کنند.

پاکستان از سال ۲۰۱۸ در لیست کشورهای تحت تحریم FATF قرار دارد و از دریافت کمک‌های بین المللی محروم است. دولت پاکستان برای پیگیری قانون‌گذاری این حوزه به درخواست FATF کمیته‌ای جداگانه تشکیل داده است.

برخی دیگر از فعالان این کشور معتقدند این موضوع به معنی ممنوعیت کریپتو در پاکستان نیست، بلکه به معنی تحقیق بیشتر درخصوص قانون‌گذاری این حوزه است. نکته مبهم این قضیه این است که آیا پاکستان رمز ارزها را به عنوان دارایی پذیرش خواهد کرد یا خیر. البته تقریبا مشخص شده است که ارزهای دیجیتال به عنوان پول قانونی در این کشور شناخته نخواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *