ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم معتقد است که هزینه تراکنش های لایه 2 باید کمتر از 0.05 دلار باشد تا واقعا قابل قبول باشد

ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم (ETH) معتقد است که هزینه تراکنش های لایه 2 باید کمتر از 0.05 دلار باشد تا واقعا قابل قبول باشد.
بوترین آخرین نظرات را در پاسخ به پست توییتری میزبان پادکست Bankless رایان شان آدامز(Ryan Sean Adams)، که تصویری از میانگین کارمزد تراکنش‌ها برای هشت پلتفرم لایه دوم اتریوم به اشتراک گذاشته بود، ارائه کرد.
داده ها از L2fees.info، وب سایتی است که هزینه شبکه لایه یک اتریوم را در مقایسه با لایه دوم های ساخته شده روی آن مقایسه می کند.
تنها لایه 2 که هزینه تراکنش مورد نظر بوترین را زیر 0.05 دلار برآورده می کند، شبکه متیس(Metis) با 0.02 دلار است، با این حال، تعویض توکن در این پلتفرم همچنان 0.14 دلار هزینه دارد.

لایه 1 اتریوم در حال حاضر نسبتا مقرون به صرفه است و 3.26 دلار در هر تراکنش و 16.31 دلار در هر مبادله توکن است.هدف تراکنش مقرون به صرفه بوترین هدفی طولانی مدت است که او برای اولین بار طی مصاحبه ای در سال 2017 بیان کرد که اینترنت پول نباید بیش از 5 سنت برای هر تراکنش هزینه داشته باشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *