ویتالیک بوترین متاورس هنوز تعریف مشخصی ندارد

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در توییت اخیر خود ادعا می‌کند که تعریف «متاورس»، یکی از محبوب ترین کلمات کلیدی در فناوری، دشوار است.

بوترین می‌گوید که این اصطلاح صرفاً برای توصیف چیزهایی استفاده می شود که حس ماورایی (متا) دارند.

بسیاری از شرکت های بزرگ – از Walmart گرفته تا Chevron – با ثبت اختراع های اخیر خود در قطار متاورس سوار شده اند.

این روند توسط غول رسانه های اجتماعی فیس بوک شروع شد و نام خود را در اواخر اکتبر (اوایل آبان ۱۴۰۰) به متا تغییر داد. چنین شرط‌بندی جسورانه‌ای بر روی واقعیت مجازی، بسیاری از شرکت‌های دیگر را بر آن داشت تا به کشف متاورس بپردازند.

این اصطلاح گیج‌کننده در ابتدا توسط نویسنده، نیل استفنسون (Neal Stephenson) در رمان پیشگامانه‌اش به نام «تصادف برف» که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، به کار رفت.

با این حال، خود این اصطلاح در واقع به هیچ فناوری یا تجربه خاصی اشاره نمی‌کند. در عوض، یک اصطلاح جامع برای ادغام فناوری هایی مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و داده های بزرگ باهم است.

علاوه بر این، یک متاورس کاملاً کارآمد، که توسط هر کاربر مجازی قابل دسترسی است، هنوز وجود ندارد. امکان پذیر ساختن تجربیات فراجهانی متاورس به انواع نوآورانه فناوری های صفحه نمایش نیاز دارد که ممکن است در حال حاضر امکان پذیر نباشد. علاوه بر این، توسعه دهندگان باید صداهای فضایی و هولوگرام های با کیفیت بالا را باهم ادغام کنند.

بوترین می‌گوید که متاورس تلاش می‌کند «برخی جنبه‌های واقعیت» را در دنیای مجازی تکرار کند، حتی اگر این جنبه‌ها «نقطه متضاد» همدیگر باشند.

با وجود تشدید شک و تردید و سقوط بازار، متا از برنامه های خود دست نمی‌کشد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که یک آکادمی متاورس تمام عیار در فرانسه راه اندازی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *