وزیر دارایی کشور السالوادور گفت: پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در کشور السالوادور با وجود بیش از 50٪ خسارت که دولت در خریدهای خود متحمل شده است هنوز هم یک کار عاقلانه بنظر می رسد

Alejandro Zelaya روز چهارشنبه در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که پذیرش بیت کوین برای جمعیت السالوادور بسیار مفید بوده و همچنین گردشگری و سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است. وی گفت: “این پدیده ای است که وجود دارد و رشد می کند و در سالهای آینده همچنان ادامه خواهد یافت.”

از سپتامبر سال گذشته تا آغاز این ماه (شهریور 1400 تا 10 تیر)، السالوادور 2،301 واحد بیت کوین را با قیمت 103.9 میلیون دلار خریداری کرده است. از آغاز ماه ژوئیه، کل آن ها 46.6 میلیون دلار ارزش داشت که بیش از 55 درصد کاهش را ثبت کرده است. با افزایش اخیر در بازارهای رمزارزی، این رمزارزها اکنون حدود 55.3 میلیون دلار ارزش دارد.

السالوادور به دلیل تصویب بیت کوین، با انتقاد از مؤسسات مالی اصلی روبرو شده است. در ماه ژانویه (دی 1400)، صندوق بین المللی پول (IMF) از این کشور خواست تا وضعیت مناقصه قانونی بیت کوین را قطع کند.

زلایا افزود: “فن آوری های جدید نشان داده اند که چگونه افراد در سالهای گذشته از چیزهایی مانند وب سایت ها و تجارت دیجیتال می ترسیدند، اما به مرور زمان نشان داده شده است که واقعیت خود را تحمیل می کند.” السالوادور در اوایل سال جاری برنامه هایی برای معرفی اوراق قرضه بیت کوین 1 میلیارد دلاری داشت اما آن را در ماه مارس (اسفند 1400) به دلیل شرایط نامطلوب بازار به تعویق انداخت. زلایا گفت که دولت پس از بهبود شرایط بازار، این موضوع را دوباره بررسی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *