وزارت دارایی روسیه از تراکنش استیبل کوین‌ها در این کشور حمایت می‌کند

به گفته ایوان چبسکوف (Ivan Chebeskov)، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی روسیه (Minfin)، این وزارتخانه به طور کلی از مجوز گردش استیبل کوین ها در این کشور حمایت می کند. این مقام ارشد این بیانیه را در جریان “تأثیر وب3 در عصر جدید اینترنت” بیان کرده است.

چبسکوف خاطرنشان کرد که مینفین از دیدگاه کارآفرینان روسی به این موضوع نگاه می کند. «اگر نیاز به تسویه حساب برای کسبوکارها، شرکت‌ ها یا سرمایه‌ گذاران وجود دارد، اگر به چنین ابزاری نیاز دارند، به روش جدیدی سرمایه‌گذاری کنند، زیرا هزینه‌ ها را کاهش می‌ دهد، بهتر از ابزارهای قبلی کار می‌ کند و اگر بتوانیم ریسک‌ های مرتبط با آن را محدود کنیم، ما همیشه از چنین ابتکاراتی حمایت خواهیم کرد.»

به نقل از RBC Crypto، نماینده دولت همچنین خاطرنشان کرد که به طور کلی بلاک چین و همچنین دارایی های رمزارزی، دیجیتالی سازی و توکن سازی، به طور بالقوه می توانند فرصتی برای ایجاد یک سیستم مالی کاملاً جدید فراهم کنند. چبسکوف گفت: “اما نمی توان کاملاً مطمئن بود که این سیستم می تواند بهتر از سیستم های مالی موجود کار کند.”

وزارت دارایی روسیه نیروی محرکه تلاش‌ ها برای قانونی کردن عملیات با رمزارزها در روسیه بوده و اوایل سال جاری لایحه جدیدی را با عنوان «در مورد رمزارزها» ارائه کرد که برای پر کردن شکاف‌ های نظارتی برجای مانده توسط قانون «در مورد دارایی‌ های مالی دیجیتال» طراحی شده بود. زمانی که در ژانویه 2021 لازم الاجرا شد، این مورد فقط تا حدی مسائل مربوط به کریپتو را تنظیم کرده است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی روسیه مخالفت شدید خود را با اجازه دادن به تراکنش‌ های رمزارزی در این کشور حفظ کرده است، در حالی که روبل دیجیتالی را توسعه داده و ممنوعیت کلی فعالیت‌ های مرتبط با رمزارزها را پیشنهاد می‌کند. اخیراً، موضع خود را کمی ملایم تر کرد و رئیس بانک مرکزی، الویرا نابیولینا اظهار داشت که می تواند با پرداخت های رمزارزی در مقیاس کوچک در شهرک های بین المللی در بحبوحه افزایش تحریم های غرب علیه روسیه موافقت کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *