وزارت دارایی روسیه ادعای صادرات نفت و انرژی در ازای بیت کوین را رد کرد

پرداخت های رمزارزی به عنوان معاملات بین المللی، توسط مقامات مسکو به عنوان یک گزینه جایگزین برای قراردادهای تجاری کوچک خصوصی تلقی می‌شود، اما این بر فروش نفت روسیه تأثیری نخواهد داشت. این شفاف سازی توسط رئیس بخش سیاست مالی وزارت دارایی، ایوان چبسکوف (Ivan Chebeskov)، که اخیراً با خبرنگاران در مورد این موضوع صحبت کرده، ارائه شده است.

این مقام عالی رتبه خاطرنشان کرد: این وزارتخانه پیشنهاد می کند که از ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی استفاده شود، نه به عنوان وسیله پرداخت. او توضیح داد که این بدان معناست که ارزهای دیجیتال را می توان در معاملات مبادله ای استفاده کرد، زمانی که خریدار به طور رسمی بیت کوین یا سایر رمزارزها را برای یک محصول یا خدمات مبادله می کند. چبسکوف به نقل از RTVI توضیح داد:

وظیفه این است که یک جایگزین ارائه کنیم، نه اینکه بگوییم روسیه اکنون هزینه همه چیز را با ارزهای دیجیتال پرداخت می کند. این مربوط به شهرک های دولتی نیست، بلکه فقط به تجارت خصوصی مربوط می شود.

نماینده Minfin خاطرنشان کرد که به دلیل حجم بالای صادرات، نفت به سختی به بیت کوین فروخته می شود. و در حالی که همه شرکای روسیه با وجود مشکلات فزاینده در پرداخت های دلار و یورو قادر به انتقال به ارزهای ملی نیستند، او معتقد است که تسویه حساب های رمزارزی تنها تحت قراردادهای نسبتاً کوچک و با کشورهای دوست که برای پذیرش بیت کوین راحت هستند امکانپذیر است.

اظهارات چبسکوف پس از بیانیه قبلی رئیس کمیته انرژی پارلمانی، پاول زاوالنی، بیان شد که از بیت کوین به عنوان جایگزینی برای ارزهای غربی در صادرات انرژی روسیه، به ویژه گاز طبیعی یاد کرده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *