ورود یوتیوب به دنیای NFT

یوتیوب (YouTube) ، پلتفرم اشتراک ویدئو متعلق به شرکت آلفابت (NASDAQ:GOOG)، اعلام کرد که به دنیای توکن‌های غیرمثلی (NFT) وارد می‌شود تا امکان مالکیت ویدئوها را برای تولید کنندگان محتوا فراهم کند.

نیل موهان(Neal Mohan)، مدیر ارشد تولید پلتفرم استریمینگ، در یک پست وبلاگی عنوان کرد: “فناوری «Web3» برای نمونه NFT ها «فرصت‌های جدیدی را برای تولید کنندگان مهیا می سازد.”

بنا بر اعلام آقای موهان ، با استفاده از فناوری بلاک چین ،راهی قابل راستی آزمایی برای خریداری و مالکیت ویدئوها، تصاویر، هنر و حتی تجربه های منحصر به فرد از تولید کنندگان فراهم می شود. بدین ترتیب ، طرفداران می توانند موارد مذکور را از تولید کننده مورد علاقه خود خریداری کرده و در اختیار داشته باشند.”

این طرح پیشنهادی ابتدا در ماه گذشته مطرح شد، زمانی که یوتیوب اعلام کرد که در حال بررسی امکان معرفی فناوری های مبتنی بر بلاک چین است.

بنا بر بیانیه یوتیوب ، این پلتفرم قصد دارد از طریق یک ایده احتمالی که به کاربران امکان می دهد کنار هم ویدیوها را در دنیای واقعیت مجازی تماشا کنند، وارد دنیای متاورس شود.

با توجه به اینکه تولید محتوا در بستر بلاک چین نیازمند مقدار زیادی از انرژی است ، سوالاتی مطرح می شود که آیا یوتیوب از NFT و سایر فناوری‌های «Web3» بدون ردپای کربن استفاده خواهد کرد و یا خیر. گفتنی است که شرکت آلفابت مادر پیش از این متعهد شده بود که به نخستین شرکتی تبدیل می شود که تماما با انرژی پاک کار می کند.

در حال حاضر بر اساس تخمین ها ، میانگین ردپای کربن NFT معادل ردپای کربن یک شهروند معمولی در ​​اتحادیه اروپا برای یک ماه کامل است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *