هک شدن حساب توییتری شرکت PwC و انتشار تبلیغ کلاهبرداری ریپل

حساب توییتر رسمی شرکت PricewaterhouseCoopers (PwC) ونزوئلا به منظور تبلیغ یک کلاهبرداری XRP هک شده است.

این حساب در حال تبلیغ “یک رویداد بزرگ” با حضور مدیر عامل Ripple براد گارلینگ هاوس است که قرار است یک ساعت دیگر برگزار شود. توییت آن حاوی لینکی است که قرار است قربانیان احتمالی را برای ارسال رمزارز خود به تله بیاندازد.

قبل از آن، سایر حساب‌های تایید شده با فالوورهای زیاد به منظور ترویج همان کلاهبرداری مورد نفوذ قرار گرفتند.

کلاهبرداری های اهدای XRP سالهاست که در رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند. در آوریل 2020، ریپل تا آنجا پیش رفت که شکایتی علیه غول میزبانی ویدیو، یوتیوب، به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری و از بین بردن چنین کلاهبرداری هایی مطرح کرد. این شرکت ادعا کرد که شکست یوتیوب در سرکوب ویدیوهای تقلبی XRP به شهرت ریپل لطمه زد.

سپتامبر گذشته، یوتیوب با ریپل به توافقی دست یافت. دو طرف متعهد شدند که برای سرکوب کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.

در ماه مه گذشته، کلاهبرداران XRP موفق به هک کردن حساب رسمی قدیمی ترین سازمان مجری قانون اسپانیا شدند. رسانه های اجتماعی پس از این همه سال همچنان مملو از کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال هستند. کلاهبرداران معمولاً حساب های تأیید شده را هدف قرار می دهند تا به پیشنهادات تقلبی خود اعتبار دهند.

روز شنبه، کانال رسمی یوتیوب دولت کره جنوبی هک شد و نام آن به SpaceX Invest تغییر یافت. این کانال یک کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را با پخش زنده ای با حضور ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، تبلیغ می کرد.

در ماه مارس، تعداد زیادی از حساب‌های تایید شده توییتر شروع به تبلیغ یک ایردراپ جعلی Ape Coin کردند و از کاربران ساده لوح بیش از یک میلیون دلار کلاهبرداری کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *