هشدار روزنامه حزب کمونیست چین درباره به صفر رسیدن ارزش بیت کوین

با توجه به رکود شدید در بازار کریپتو، دولت چین به سرمایه‌گذاران رمزارز مبنی بر اینکه قیمت بیت‌کوین به سمت صفر می‌رود، هشدار داد.
ساوت چاینا مورنینگ(South China Morning) پست در 22 ژوئن گزارش داد که آژانس خبری ملی چین اکونومیک دیلی هشداری درباره بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار صادر کرده است تا شهروندان را از استفاده از رمزارز منصرف کند.
گزارش اکونومیک دیلی می‌گوید که غرب مقصر ایجاد بازاری با اهرم بالاست که پر از دستکاری و شبه فناوری است که به گفته آن‌ها یک عامل خارجی مهم است که به نوسانات بیت‌کوین کمک می‌کند.
این روزنامه می‌گوید: “بیت‌کوین چیزی بیش از یک رشته کدهای دیجیتال نیست و بازده آن عمدتاً از خرید پایین و فروش بالا به دست می‌آید.”
در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه گذاران از بین برود یا کشورهای مستقل بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند، به ارزش اصلی خود باز می گردد که کاملا بی ارزش است.

دولت چین در جولای گذشته استخراج بیت کوین را ممنوع کرد و برنامه های بزرگی برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به نام یوان دیجیتال چین (e-CNY) در سراسر کشور دارد. سپتامبر گذشته تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی را از فعالیت در داخل کشور در سال 2018 منع کرد.

برخلاف هشدارهای پکن، بانک انگلستان (BOE) شروع به دیدن پتانسیل صعودی ثروت در فضای کریپتو در طول یک بازار نزولی کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *