هشدار دونالد ترامپ اقتصاد آمریکا با مشکلی بسیار بزرگتر از رکود مواجه است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز جمعه در یک سخنرانی در جریان مراسم “نجات آمریکا” در آریزونا هشدار داد که ایالات متحده ممکن است به دلیل سیاست های مالی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، وارد یک رکود اقتصادی شود. اظهارات او در حمایت از کری لیک، نامزد جمهوریخواه آریزونا بوده است.

ترامپ هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است وارد رکودی مشابه رکود بزرگ سال 1929 (1308) شود. داده های اخیر نشان داد که تورم در ایالات متحده در ماه می (اردیبهشت) نسبت به سال قبل 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ در چهار دهه اخیر است.

“دستمزدهای دریافتی در حال سقوط هستند و ما در آستانه یک رکود ویرانگر هستیم که به آن تورم همراه با رکود اقتصادی می گویند. این اتفاق اصلا چیز خوبی نیست.” ترامپ تاکید کرد: “چیزی که من نگران آن هستم، این است که آن ها مدام در مورد داشتن برخی راه حل ها صحبت می‌کنند. جایی که ما اکنون می‌رویم می‌تواند جای بسیار بدی باشد.”

رئیس جمهور سابق ادامه داد: “ما باید این کشور را به راه بیندازیم وگرنه با مشکل جدی روبرو خواهیم شد. مسئله فقط بحران اقتصادی و کسادی نیست، چرا که بحران اقتصادی کلمه خوبی است. ما مشکلی بزرگتر از آن خواهیم داشت. بلکه ما رکود را تجربه خواهیم کرد. خوب در سال 1929 نیز این کشور چیزی به نام رکود داشت، ولی ای کاش آنها فقط بحران اقتصادی داشتند.”

در همین حال، دولت بایدن شدت بدی وضعیت اقتصاد ایالات متحده را کم اهمیت جلوه می دهد. جانت یلن، وزیر خزانه داری روز یکشنبه در CNBC گفت: “این اقتصاد نیست که در رکود است. بلکه ما در یک دوره گذار هستیم که در آن رشد اقتصادی کند می شود و البته این دوره نیز لازم و مناسب است. او اظهار داشت:

“رکود یک ضعف گسترده در اقتصاد است. ما الان آن را نمی بینیم.”

ترامپ تنها کسی نیست که اخیراً در مورد رکود در ایالات متحده هشدار داده است، نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی نیز در مورد رکود اقتصادی در این کشور هشدار داده و خاطرنشان کرده است که بازارهای سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات در حال سقوط هستند. هفته گذشته، او پیش بینی کرد که تورم ممکن است به یک رکود بزرگ منجر شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *