هشدار بانک مرکزی سریلانکا در رابطه با خرید ارزهای دیجیتال

دولت سریلانکا طی هشداری به شهروندان خود اعلام کرد: مراقب کلاهبردارانی باشند که خود را به عنوان مقامات دولتی برای ارائه عرضه اولیه سکه ها (ICO)، عملیات استخراج یا معامله گر رمزارزها معرفی می کنند. آن ها گفتند که چنین فعالیت‌ هایی «هیچ نظارت قانونی یا حفاظتی در سریلانکا ندارند».

دولت این هشدار شدید را از طریق بانک مرکزی خود (CBSL) در بیانیه‌ای در تاریخ 12 ژوئیه 2022 به دنبال تحولات اخیر در بازارهای بین‌ المللی و داخلی و استعلام‌ های مربوط به رمزارزها داده است.

CBSL گفت: «رمزارزها عمدتاً جلوه های ارزش دیجیتالی غیرقانونی صادر شده توسط نهادهای خصوصی هستند که می‌ توانند به صورت الکترونیکی معامله شوند.»

همچنین بانک مرکزی در سال‌های 2018 و 2021 اعلام کرده بود که هیچ نهاد یا شرکتی مجوز یا مجوزی را برای اجرای طرح‌ های مربوط به VCها، مانند صرافی رمزارزی و خدمات استخراج، تضمین نکرده است. در این گزارش همچنین تاکید شده است که استفاده از کارت‌ های نقدی یا اعتباری برای پرداخت‌ های مربوط به تراکنش‌ های رمزارزها، مطابق با قوانین مقرر در قانون ارز ماده 12 مصوب سال 2017 غیرقانونی است.

جمهوری دموکراتیک سریلانکا اخیراً با تصرف ویلای رئیس جمهور این کشور توسط شهروندان در جریان اعتراضات وارد هرج و مرج شد. این امر جاستین سان، بنیانگذار بلاکچین ترون را وادار کرد تا بگوید که ایده‌ های خوبی در مورد چگونگی خارج کردن سریلانکا از ورشکستگی و شکوفایی با Web3 به عنوان راه‌ حل دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *