میکردائو درباره همکاری با یک بانک سنتی رأی‌گیری می‌کند

میکردائو(MakerDAO) در حال رای دادن به پیشنهادی است که برای اولین بار یک بانک سنتی را وارد اکوسیستم خود می کند و به بانک اجازه می دهد در برابر دارایی های خود با استفاده از تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) وام بگیرد.
در حال حاضر 83 درصد از رای دهندگان موافق این پیشنهاد هستند. رای گیری در ساعت 12 بعدازظهر (به وقت شرقی) در 7 جولای(16 تیر) به پایان می رسد.
این پیشنهاد شامل ایجاد یک صندوق با 100 میلیون دای (DAI) برای بانک هانتینگدون ولی (HVB) به عنوان بخشی از نوع جدید وثیقه در پروتکل میکر است.
این امر اساساً به پروتکل میکر اجازه می‌دهد تا با رعایت استانداردهای بانک، شروع به صدور وام‌های واقعی به وام گیرندگان از طریق یک موسسه سنتی کاملاً تحت حمایت کند.

حرکت برای ادغام این بانک به دنبال تصمیم دیگری برای درهم تنیدگی بیشتر با امور مالی سنتی پس از رای مثبت اعضای MakerDAO به هزینه 500 میلیون دلاری DAI برای سرمایه گذاری در خزانه و اوراق قرضه شرکتی در هفته گذشته صورت گرفت.
MakerDAO بر پروتکل Maker حاکم است که در ازای سپرده‌های کاربر اتر (ETH) و تقریباً 30 ارز دیجیتال دیگر، ارزهای ثابت DAI وابسته به دلار آمریکا را صادر می‌کند. بانک هانتینگدون ولی (HVB) یک بانک سنتی از پنسیلوانیا است که در سال 1871(1250) تأسیس شد.
معامله با HVB برای پروتکل Maker مهم است، زیرا در حال حاضر اجازه صدور وام دلاری به طور مستقیم برای وام گیرندگان را ندارد. با این حال، یک نهاد ویژه توسط MakerDAO ایجاد خواهد شد تا امکان ادغام با بانک سنتی را فراهم کند.
ابتدا، یک اعتماد مشارکت چند بانکی (MBPTrust) توسط MakerDAO در دلاور(Delaware) ایجاد خواهد شد تا سرمایه موجود در HVB را با استیبل کوین Dai که Maker ارائه می‌کند، پیوند دهد.

این اعتماد تضمین می‌کند که بخش های DAI از خزانه به درستی انجام می‌شود و مسائل تجاری با HVB را مدیریت می‌کند.
در ابتدا، HVB مالک 50 درصد وام های صادر شده از طریق این طرح خواهد بود، اما از MakerDAO درخواست می کند تا به تدریج مالکیت خود را به حداقل 5 درصد کاهش دهد و مابقی متعلق به MBPTrust خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *