مهندس بریتانیایی که 8000 بیت کوین را دور انداخته بود می‌خواهد با کمک سگ‌های رباتیک ثروت خود را بازیابی کند

در سال 2013، جیمز هاولز، شهروند نیوپورت، ولز، به اشتباه هارد دیسک خود را که حاوی 8000 بیت کوین بود دور انداخت. طبق گزارش ها، این مرد 36 ساله برای یافتن اموال گمشده خود که در حال حاضر حدود 169 میلیون دلار ارزش دارد، یک طرح جامع 11 میلیون دلاری شامل سگ های ربات و ماشین های مجهز به هوش مصنوعی ارائه کرد.

یک سوزن در انبار کاه

داستان تاسف بار جیمز هاولز(James Howells) در سال 2009 شروع شد، زمانی که او 8000 بیت کوین استخراج کرد. در آن زمان، ارز دیجیتال اصلی تنها به سنت ارزش داشت، بنابراین او توجه زیادی به ذخیره خود نداشت. در سال 2013، ولزی در حال سازماندهی مجدد میز خود بود و تمام وسایل غیر ضروری را دور انداخت.

برای او بدشانسی بود، او دو هارد دیسک لپ تاپ یکسان داشت، یکی خالی و دیگری با 8000 بیت کوین؛ نیازی به گفتن نیست که دومی در یک کیسه زباله قرار گرفت و اکنون زیر 110000 تن زباله قرار دارد.

هاولز 9 سال بعد را صرف کسب مجوز از مقامات محلی کرد تا به دنبال هارد دیسک خود بگردند. با این حال، شورای شهر نیوپورت بارها درخواست های او را رد کرد و هشدار داد که این جستجو می تواند به محیط زیست آسیب برساند و زمین را ویران کند.

بیزینس اینسایدر فاش کرد که مرد 36 ساله که از یافتن دارایی های رمزنگاری شده خود ناامید شده بود، یک پیشنهاد 11 میلیون دلاری به مقامات ارائه کرد. این طرح شامل استفاده از سگ‌های روبات، نیروی انسانی و ماشین‌آلات هوش مصنوعی است که باید منطقه را به گونه‌ای کاوش کنند که به چشم‌انداز طبیعی آسیبی نرساند.

بر اساس محاسبات وی، جستجو می تواند تا سه سال طول بکشد. ماشین ها زباله ها را حفر می کردند و محل دفن زباله را برای اکتشاف آماده می کردند. سپس، دوربین‌های مداربسته 24 ساعته، سگ‌های ربات و ماشین‌های هوش مصنوعی روز و شب منطقه را جارو می‌کردند تا اینکه هارد دیسک را تشخیص دادند. پس از اتمام ماموریت، تیم زباله ها را تمیز کرده و زباله ها را بازیافت می کند.

“ما به هیچ وجه نمی خواهیم به محیط زیست آسیب بزنیم. در هر صورت، ما می خواهیم همه چیز را در شرایط بهتری بگذاریم.”

با این وجود، مقامات نیوپورت به نظر نمی‌توانند ایده او را قبول کنند. یکی از نمایندگان شورا به رسانه ها گفت که این پیشنهاد همچنان خطرات زیست محیطی قابل توجهی دارد که غیرقابل قبول است.

حتی اگر هاولز هارد دیسک خود را پیدا کند، ممکن است به دلیل سال‌ها بودن در زیر هزاران زباله آسیب دیده باشد. با این حال، ولزی ها تخمین زدند که اگر “پلاتر” ، یک دیسک ساخته شده از فلز یا شیشه که داده ها را در خود نگه می دارد، شکسته نشود، احتمال اینکه دستگاه کار کند 80٪ تا 90٪ است.

او برای نشان دادن قدردانی خود، قول داد که 30 درصد از دارایی های رمزارز خود را به کارگرانی که در این ماموریت به او کمک می کنند، بدهد، 60 دلار بیت کوین را برای هر یک از ساکنان نیوپورت توزیع کند و تنها 30 درصد از کل ذخیره را برای خود نگه دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *