مدیر ارشد فناوری زلیس استفاده از بلاک چین برای حفاظت از داده‌های حساس بیماران ضروری است

کالی دورگامپودی(Kali Durgampudi)، مدیر ارشد فناوری شرکت پرداخت مراقبت های بهداشتی زلیس(Zelis)، معتقد است که اجرای فناوری بلاکچین برای محافظت از داده های حساس بیماران در برابر مجرمان سایبری حیاتی است.
دورگامپودی در گفتگو با Health IT News در 20 جولای خاطرنشان کرد که برخی از بزرگترین مسائل در مراقبت های بهداشتی حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها است زیرا این صنعت برای دیجیتالی کردن فرآیندها تلاش می کند.
او گفت: “فناوری بلاکچین این پتانسیل را دارد که بسیاری از این نگرانی‌ها را کاهش دهد.”
از آنجایی که اطلاعات قابل تغییر یا کپی نیستند، فناوری بلاکچین به شدت خطرات امنیتی را کاهش می دهد و به سازمان های فناوری اطلاعات بیمارستان ها و مراقبت های بهداشتی خط دفاعی بسیار قوی تری در برابر مجرمان سایبری می دهد.

دورگامپودی در ادامه خاطرنشان کرد که فناوری بلاکچین همچنین می‌تواند نقش کلیدی در پرداخت‌های مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد، زیرا می‌تواند به ارائه شفافیت و کارایی بیشتر نسبت به مدل‌های پرداخت فعلی در مراقبت‌های بهداشتی کمک کند. او گفت که بسیاری از پرداخت کنندگان و ارائه دهندگان در به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق ایمیل مردد بودند، زیرا ایمیل ها ممکن است خراب شوند و هیچ مدرکی برای تحویل وجود ندارد.

استفاده در دنیای واقعی
یکی از شرکت های بزرگی که روی راه حل های مراقبت های بهداشتی مبتنی بر بلاکچین کار کرده است، غول فناوری چندملیتی IBM است.
بازوی بلاکچین این شرکت راه‌حل‌های متعددی را برای مراقبت‌های بهداشتی ارائه کرده است، مانند تأیید اعتبار سلامت، سرویس به تأمین‌کننده و «تامین شفاف بلاکچین»، که ردیابی زنجیره تأمین را بر روی دارو‌های کنترل‌شده با دما فراهم می‌کند.
در مارس 2021 کوین تلگراف گزارش داد که IBM در حال کار بر روی آزمایش پاسپورت واکسیناسیون کووید19 به نام «گذرنامه اکسلسیور(Excelsior Pass)» با همکاری فرماندار سابق نیویورک، اندرو کومو(Andrew Cuomo)، است. این پاسپورت به گونه ای طراحی شده است که بتواند نتایج واکسیناسیون یا آزمایش افراد را توسط بلاکچین IBM تأیید کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *