مدیر ارشد سابق اوپن‌سی به انجام معاملات پنهانی متهم شده است

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت دادگستری، ناتانیل چستین(Nathaniel Chastain) ، مدیر محصول سابق در بازار پیشرو توکن غیرقابل تعویض OpenSea، توسط دادستان های ایالات متحده به معاملات نهانی متهم شده است.

چستین اکنون با یک فقره پولشویی و یک فقره کلاهبرداری اینترنتی است.

سپتامبر گذشته، پس از اینکه معلوم شد NFT ها را قبل از اینکه در صفحه اصلی وب سایت ظاهر شوند، خریداری می کند، مجبور به استعفا شد. طرح مبتکرانه او توسط یکی از کاربران توییتر که رسیدهای تراکنش مرتبط با Chastain را منتشر کرده بود افشا شد.

مدیر بی‌وجدان حق NFT‌های خود را می‌فروشد تا پس از افزایش قیمت آن‌ها با جلب نظر بیشتر، به سود مالی قابل توجهی دست یابد.

در برخی موارد، چستین می توانست تا پنج برابر سرمایه اولیه خود سود کسب کند.

او برای انجام خریدهای NFT خود از حساب های ناشناس استفاده می کرد.

طبق گزارشات، از چستین خواسته شد که شرکت را به دلیل اتهامات اهانت آمیز ترک کند. مدیر سابق در مورد این موضوع سکوت کرد و این جنجال به سرعت تکذیب شد.

اکنون، پس از اینکه دادستان های ایالات متحده اولین پرونده تجارت داخلی مرتبط با NFT را علیه او مطرح کردند،نام چستین بار دیگر بر سر زبانها افتاد.

مایکل جی. دریسکول، دستیار مدیر FBI در بیانیه‌ای گفت که سازمان مجری قانون فدرال به تعقیب بازیگران بدی که تصمیم به دستکاری بازار را انتخاب کرده‌اند، «به شدت» ادامه خواهد داد.

چستین با حداکثر 20 سال زندان مواجه است. او اوایل امروز در منهتن نیویورک دستگیر شد.

اوایل سال جاری، چستین علیرغم اخراج شدن از OpenSea به دلیل اتهامات مربوط به معاملات نهانی، کار بر روی یک پروژه جدید NFT را آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *