مدیر ارشد بایننس پس از اجباری‌شدن احراز هویت ۹۰درصد مشتریان خود را از دست دادیم

سه عضو اصلی تیم انطباق بایننس با قوانین، در مورد آنچه که برای مقابله با کلاهبرداری، پولشویی، تامین مالی تروریسم و مطبوعات ناسالم برای بزرگترین صرافی رمزارزی جهان لازم است، صحبت کردند.

رویترز اخیراً مجموعه‌ ای از گزارش‌ های تحقیقی درباره بایننس و ارتباط آن با فعالیت‌ های غیرقانونی منتشر کرده است. این سرویس خبری ادعا کرد که بایننس به مرکزی برای فعالیت های مجرمانه تبدیل شده است و چندین خط قرمز پولشویی را نادیده گرفته است. رویترز همچنین مدعی شد که Hydra، یک بازار دارک نت به زبان روسی، نفوذ زیادی در بین کاربران بایننس دارد و بیان کرد که صرافی از سال 2017 (1396) پرداخت هایی به ارزش 780 میلیون دلار مربوط به Hydra را تسهیل کرده است.

تیم انطباق بایننس اکنون توسط تیگران گامبریان و متیو پرایس، بازرسان سابق واحد جرایم سایبری سرویس درآمد داخلی ایالات متحده رهبری می‌شود. هر دوی این نفرات در از بین بردن بازارهای دارک نت معروف، AlphaBay، Silk Road و Hydra ایفای نقش کردند.

این صرافی که علیرغم نداشتن دفتر مرکزی رسمی ثبت شده، در حوزه های قضایی متعددی فعالیت می کند، چاگری پویراز (Chagri Poyraz)، کارشناس سابق تحریم های HSBC را نیز به عنوان رئیس جدید جهانی پایبندی به تحریم ها به خدمت گرفته است.

کوین دسک برای تأیید ادعاهای رویترز با باینسن تماس گرفت و در نهایت دو مکالمه طولانی با گامبریان، پرایس و پویراز داشت. آنها تعدادی از این ادعاها را با تاکید رد کردند، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه بایننس به طور نامتناسبی پولشویی بیشتری را نسبت به سایر صرافی ها تسهیل می کند و بایننس به کانونی برای جرم و جنایت تبدیل شده است.

تیگران گمباریان در ادامه توضیح داد: “صرافی های دیگری هم هستند که گروه های خلافکاری و دارک نت هیدرا به تجارت با آنها ادامه می دهند. ما پس از اجرای احراز هویت اجباری، 90 درصد مشتریان خود را از دست دادیم و میلیاردها دلار از درآمد از خودمان را نیز در این راه از دست دادیم.”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *