مدیریت اجرایی هند یا همان ED اعلام کرده است که تقریباً ۸/۱ میلیون دلار از وجوه صرافی ارز دیجیتال وزیراکس را مسدود کرده

در اطلاعیه روز جمعه، مدیریت اجرایی هند مدعی شد WazirX تراکنش‌های شرکت‌های فین‌تک ناشناس را برای «خرید دارایی‌های رمزارزی و سپس شست‌وشوی آنها در خارج» به عنوان بخشی از طرح خود برای شرکت‌های تحت حمایت چین که مقررات صدور مجوز هند را دور می‌زند، تسهیل کرده است. در این تحقیقات، ED گفت که دستور داده است حساب‌های بانکی WazirX حاوی ۶۴۶/۷ میلیون روپیه هند – تقریباً ۸/۱ میلیون دلار در زمان انتشار این مقاله – مسدود شوند و تحقیقاتی را درباره یکی از بنیانگذاران این صرافی یعنی Sameer Mhatre انجام داده است.

به گفته این رگولاتور، تحقیقات همچنان ادامه دارد. با این حال، ED ادعا کرد که این صرافی رمزارزی دارای «KYC و کنترل نظارتی ضعیف» در مورد تراکنش‌های بین WazirX و بایننس بوده است و اطلاعات مورد نیاز برای تأیید اینکه از کجا وجوه برای خرید رمزارزهای مورد استفاده در کلاهبرداری ادعایی به دست می‌آیند را ثبت نکرده است.

ED گفت: «WazirX قادر به ارائه هیچ گونه حسابی برای دارایی‌های رمزارزی گمشده نیست. هیچ تلاشی برای ردیابی این دارایی ها انجام نداده است. با داشتن هنجارهای ضعیف AML، به طور فعال به حدود ۱۶ شرکت فین‌تک متهم در شستشوی درآمدهای حاصل از جرم و جنایت با استفاده از مسیر رمزارزی کمک کرده است.»

چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس در یک تاپیک توییتری روز جمعه گفت که این شرکت “مالک هیچ سهامی در Zanmai Labs، نهادی که WazirX را اداره می‌کند و توسط بنیانگذاران اصلی آن تاسیس شده است” ندارد. او اضافه کرد که «بایننس تنها خدمات کیف پول را برای WazirX به عنوان یک راه حل فنی ارائه می‌دهد» در حالی که خود WazirX مسئول KYC و سایر عملیات این صرافی بوده است.

ED در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) اقدام مشابهی را علیه WazirX انجام داد و به این صرافی دستور داد تا دلایل مربوط به انجام تراکنش‌های پولشویی در برنامه‌های شرط‌بندی آنلاین غیرقانونی را که شامل اتباع چینی می‌شد نشان دهد. Nischal Shetty، مدیر WazirX در آن زمان گفت که این صرافی با پیروی از فرآیندهای احراز هویت (KYC) و مبارزه با پول‌شویی (AML) فراتر از تعهدات قانونی [خود] عمل کرده و همیشه اطلاعاتی را در صورت نیاز به مقامات مجری قانون ارائه کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *