مدیرعامل بایننس بازگشت بیت کوین به ۷۰ هزار دلار شاید چند سال زمان ببرد

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بایننس، معتقد است که بیت کوین ممکن است بین چند ماه تا چند سال آینده به بالاترین قیمت خود یعنی نزدیک به ۷۰،۰۰۰ دلار برسد. مدیر عامل این شرکت در مصاحبه ای با گاردین گفت که بیت کوین می‌تواند تا دو سال آینده پس از آخرین ریزش بازار ارزهای دیجیتال در زیر اوج تقریباً ۷۰،۰۰۰ دلاری خود باقی بماند.

ژائو اظهار داشت: “فکر می‌کنم با توجه به این کاهش قیمت، از بالاترین سطح ۶۸ هزار دلاری به ۲۰ هزار دلار، بازگشت آن احتمالاً مدتی طول خواهد کشید. احتمالاً چند ماه یا چند سال طول می‌کشد. هیچکس نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند.”

روز شنبه قیمت بیت کوین به زیر ۲۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد و به ۱۷،۶۰۱ دلار هم رسید. این کاهش قیمت، بیت کوین را به پایین‌ تر از رکورد ۱۹،۷۸۳ دلاری که در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) به آن دست یافته بود، رساند، سطحی که بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال معتقد بودند بیت‌کوین از آن پایین‌تر نخواهد آمد.

در اواخر دسامبر ۲۰۱۷ (اوایل دی ۹۶)، بیت کوین به بالاترین سطح خود یعنی نزدیک به ۱۹،۷۸۳ دلار رسید. با شروع بازار نزولی ۲۰۱۸ بیت کوین به آستانه ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد. بیت کوین این دستاورد را در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) تکرار کرد. اگر تاریخ گواه باشد، این اتفاق ممکن است به این معنی باشد که بازگشت بیت کوین به بالاترین حد قیمتی خود احتمالاً ماه ها یا سال ها طول می‌کشد.

طبق گفته CZ، “ما فکر می‌کنیم ۲۰ هزار دلار امروز بسیار کم است. اما می دانید، در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹، اگر به مردم می‌گفتید که بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ هزار دلارخواهد رسید، آنها بسیار خوشحال می‌شدند. در سال ۲۰۱۸/۱۹، قیمت بیت کوین ۳۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *