مجلس سنای پاراگوئه لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را تصویب کرد

کشورهای لاتام به دنبال استانداردسازی و قانون گذاری رمزارزها هستند تا شفافیت بیشتری را برای سرمایه گذاران این صنعت در این منطقه ایجاد کنند. در 14 ژوئیه سنای پاراگوئه لایحه رمزارزها را به تصویب رساند که قوانین متعددی را تعریف می کند و شرکت ها و افراد باید برای کار با رمزارزها از آنها پیروی کنند.

این لایحه که توسط سناتور فرناندو سیلوا فاستی (Fernando Silva Facetti) و دیگران در سال گذشته ارائه شده بود، توسط اتاق نمایندگان مجلس سنا اصلاح شد، که برخی تغییرات را پیشنهاد کردند که با توجه به اظهارات فاستی بهبود یافته است. این لایحه، وزارت صنعت و بازرگانی کشور را به عنوان نهادی که وظیفه تنظیم خدمات مرتبط با رمزارزها را بر عهده دارد، تعیین کرده است.

به همین ترتیب، این لایحه تعریف می‌ کند که شرکت‌ های استخراج کریپتو باید یک طرح مصرف انرژی را به اداره برق ملی ارائه کنند که در صورت عدم رعایت آن، می‌تواند برق این شرکت‌ ها را قطع کند. همچنین پرداخت قبوض برق به صورت پیش پرداخت انجام خواهد شد.

در حوزه مالیاتی نیز شرکت‌ های رمزارزی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند بود اما باید مالیات بر درآمد بپردازند.

برخی نمایندگان مجلس هنوز از این لایحه ناراضی هستند

لایحه کریپتوکارنسی توسط سنا تصویب شد و اکنون در دستان ماریو ابدو بنیتز، رئیس‌ جمهور کشور خواهد بود که می‌ تواند آن را رد کرده یا وتو را بر سند اعمال کند. با این حال، برخی از نمایندگان از تصویب این قانون به شکل فعلی ابراز ناراحتی کردند و برخی خواستار وتوی ریاست جمهوری شدند.

اسپرانزا مارتینز، یکی دیگر از سناتورها، از طرح لایحه رمزارزها انتقاد کرد و اظهار داشت که ارز دیجیتال حتی یک صنعت واقعی نیست. علاوه بر این، مارتینز اظهار داشت که این صنعت « متاثر از الکتریک و قابل استخراج‌ » است و توضیح داد که منابع زیادی را برای موقعیت‌ های شغلی معدود مصرف می‌ کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *