مایکل سیلور اتریوم کامودیتی نیست، اوراق بهادار است

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل MicroStrategy گفت که اتریوم “بطور آشکار” یک اوراق بهادار است و همچنین برچسب گذاری بیت کوین را به عنوان تنها کالا در حوزه کریپتو دوچندان کرد.

در مصاحبه‌ای با Altcoin Daily، سیلور در رابطه با طبقه‌بندی بیت کوین و اتریوم به‌عنوان کالا توسط سناتورهای آمریکایی مانند کریستن گیلیبراند (Kirsten Gillibrand) و سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، همراه با چهره‌هایی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون تجارت آتی کالا (CFTC) مورد سؤال قرار گرفت.

سیلور توضیحی طولانی درباره تفاوت‌های اساسی بین شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم ارائه کرد و گفت که تنها بیت کوین در طول این سال‌ها بدون تغییر باقی مانده است:

«فکر می‌کنم اتریوم یک اوراق بهادار است و این کاملاً واضح است، […] اتریوم توسط یک ICO صادر شده است، یک تیم مدیریتی در آن وجود دارد، فرایند پیش استخراج دارد، یک هارد فورک در آن وجود دارد و همچنین یک بمب سختی اتریوم هم داریم که مدام به عقب رانده می شود.»

مدیر عامل شرکت MicroStrategy استدلال کرد که نیاز دائمی به ارتقاء نرم افزار در شبکه ای که توسط یک تیم یا نهاد هدایت می‌شود، نشان دهنده این است که اتر یک اوراق بهادار است. او به طراحی بمب سختی اتریوم که به تأخیر افتاده اشاره کرد و گفت که کل صنعت استخراج اتریوم را از بین خواهد برد.

به گفته سیلور، برای اینکه یک دارایی دیجیتال به عنوان یک کالا طبقه بندی شود، باید توسط «پروتکلی کاملاً غیرمتمرکز» پشتیبانی شود که هیچ کس نتواند آن را تغییر دهد.

«برای اینکه یک دارایی تبدیل به کالا شود، نمی‌توان صادرکننده‌ای را برایش پذیرفت و حقیقت این است که کسی واقعاً نمی‌تواند برای آن تصمیم بگیرید. منظور من یکی از بینش های فاندامنتالی در صنعت کریپتو است که اگر شما می‌توانید دارایی را تغییر دهید، پس آن را به یک اوراق بهادار تبدیل کرده‌اید.»

اوراق بهادار عموماً به عنوان ابزارهای مالی قابل معاوضه و معامله شناخته می‌شوند که برای افزایش سرمایه در بازارهای دولتی یا خصوصی استفاده می‌شوند. در حالی که کالاها به مال التجاره یا دارایی هایی تلقی می‌شوند که سودمندی پولی دارند. دارایی هایی مانند طلا و نقره به عنوان کالاهای سخت در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که کالاهای نرم کالاهایی مانند برنج یا چای هستند.

سیلور تکرار کرد که بیت کوین یک کالا است زیرا هسته شبکه بیت کوین را نمی‌توان تغییر داد، دقیقاً مانند ساختار فیزیکی طلا:

«اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک کالای دیجیتال معرفی کنید، پس در حال تلاش برای ایجاد چیزی مانند طلا در فضای مجازی باشید.»

علیرغم استدلال‌های سیلور، شبکه بیت‌کوین در طول سال‌ها شاهد ارتقاء شبکه‌ های متعدد بوده است. قابل توجه ترین مورد سافت فورک Taproot در نوامبر ۲۰۲۱ است که هدف آن بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی بیت کوین بود.

سیلور در پاسخ به سوالی درباره افکارش در مورد سایر آلتکوین ها مانند رمزارز بومی کاردانو یعنی ADA، یک بار دیگر احساسات ماکسیمالیستی خود را تکرار کرد و اظهار داشت:

«من فکر می‌کنم همه شبکه های اثبات سهام اوراق بهادار و بسیار پرخطر هستند. […] این فراتر از مسئولیت من است، رگولاتورها تصمیم خواهند گرفت که آیا به آنها اجازه ادامه کار می‌دهند یا نه.»

او در ادامه خاطرنشان کرد که یکی از دلایل اصلی که او از بیت کوین حمایت می‌کند این است که او نگران است آلت‌کوین‌ها اوراق بهادار ناسازگاری باشند که می‌توانند از بین بروند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *