قیمت بیت کوین به زیر ۲۰هزار دلار سقوط کرد

از آنجایی که فشار ها همچنان بر صنعت ارز دیجیتال با توجه به سیاست پولی انقباضی افزایش می یابد ، بیت کوین برای نخستین بار از دسامبر 2020 به زیر سطح 20000 دلاری سقوط کرد.

بیت کوین در ساعت 2:54 PM به وقت هنگ کنگ در روز شنبه با افت 6 درصدی به 19377.08 دلار کاهش پیدا کرد. بزرگترین رمزارز جهان از لحاظ ارزش بازاری 12 روز متوالی است که کاهش می یابد.

ادوارد مویا(Edward Moya)، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه معاملاتی Oanda، در یادداشتی در 16 ژوئن عنوان کرد:
“نگرانی های فزاینده از رکود اقتصادی منجر به کاهش میل سرمایه گذاران نسبت به دارایی های پر ریسک می شود. معامله گران رمزارزی در زمینه خریداری بیت کوین در این کف های قیمتی احتیاط کنند.”

فدرال رزرو در 15 ژوئن نرخ بهره اصلی خود را به میزان سه چهارم افزایش داد که بیشترین میزان افزایش این نرخ از سال 1994 تا به حال است. بانک های مرکزی اعلام کردند که در سال جاری در راستای مهار تورم به افزایش شدید نرخ ها ادامه خواهند داد. دارایی های پر ریسک از قبیل رمزارزها در محیطی که در آن نرخ ها بالاتر است ، زیان بار بوده اند ، به طوری که بیت کوین این بار  از سقف بی سابقه خود در نوامبر 70 درصد کاهش یافته است.

این بازار از اواخر سال گذشته در پی انتظارات فدرال رزرو مبنی بر عدم تسهیل سیاست های پولی ، شروع به کاهش کرد. علاوه بر فدرال رزرو ، فروپاشی بلاک چین ترا در ماه گذشته و تصمیم اخیر پلفترم وام دهی سلسیوس مبنی بر توقف تمامی برداشت شرایط کنونی را سختتر کرد. این احساسات همچنین ضرر و زیان گسترده صندوق سرمایه‌گذاری کریپتو شرکت تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital) دنبال شد.

بر اساس پلتفرم Glassnode، حتی هولدر های بلندمدت نیز که تا به حال از فروش در این بازار اجتناب کرده‌اند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

به گفته مایک مک گلون(Mike McGlone)، تحلیلگر Bloomberg Intelligence، حتی با وجود کاهش قیمت به زیر این سطح ، داده های تاریخی حاکی از آن است که بیت کوین ممکن است در حدود 20000 دلار به حمایت مهمی برسد.”

وی  همچنین عنوان کرد:
” بیت کوین ممکن است در حدود 20000 دلار ، حمایتی را ایجاد کند، همانطوری که در سال 19-2018 در حدود 5000 دلار و در سال 2014-15 در حدود 300 دلار ، به حمایت خود رسید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *