قزاقستان مالیات استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال را افزایش داد

توکایف (Tokayev)، رئیس جمهور قزاقستان، قانون جدیدی را امضا کرده است که تغییراتی را در قانون این کشور “درباره مالیات و سایر پرداخت های اجباری” و قانون تکمیلی برای افزایش اجرای قانون مالیات اعمال می کند. این اصلاحیه ها نرخ های مالیات متفاوتی را برای استخراج رمزارزها معرفی می کند.

مالیات دقیق بر اساس میانگین قیمت برق مصرفی برای استخراج در یک دوره مالیاتی مشخص تعیین می شود. آنها از 1 تنگه قزاقستانی (تقریباً 0.002 دلار) در هر کیلووات ساعت شروع می کنند، زمانی که یک ماینر 25 تنگه یا بیشتر (0.053 دلار) در هر کیلووات ساعت پرداخت می کند، در صورت تعرفه برق در محدوده 5 تا 10 تنگه (0.011 تا 0.021 دلار) قرار داشته باشد، می تواند مالیات آن به 10 تنگه برسد.

مزارع کریپتو که از انرژی الکتریکی تولید شده از منابع تجدیدپذیر استفاده می کنند، صرف نظر از هزینه آن، کمترین نرخ مالیات را با 1 تنگه در هر کیلووات ساعت پرداخت خواهند کرد. این هزینه اضافی در 1 ژانویه 2022 پس از آنکه کشور آسیای مرکزی شاهد کسری فزاینده برق در طول سال گذشته بود، اعمال شد. علت این کمبود، هجوم ماینرهای رمزارزی است که به دنبال تصمیم چین برای سرکوب این صنعت در می 2021 صورت گرفته است.

نرخ های مالیاتی جدید برای کاهش بار روی شبکه برق کشور

قزاقستان تلاش کرد استخراج رمزارزها را نیز محدود کند و محدودیت‌هایی را برای تامین برق در ماه‌ های سرد زمستان اعمال کرد و تأسیسات استخراج را در سراسر مناطق خود تعطیل کرد. این اقدامات برخی از شرکت ها را مجبور کرد به نقاط مهم دیگر نقل مکان کنند یا بخش قابل توجهی از تجهیزات خود را به خارج از کشور منتقل کنند.

در ماه فوریه رئیس جمهور توکایف به مقامات مربوطه دستور داد تا تمام ماینرهای فعال در قزاقستان را شناسایی کرده و مالیات خود را افزایش دهند. در ماه آوریل حسابرسان ایالتی این مشاغل را که ظاهراً از مزایای مالیاتی سواستفاده می‌ کردند، دنبال کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *