قانون‌گذاران مجلس نمایندگان ایالات متحده جدول زمانی بررسی لایحه‌ای را برای رسیدگی به خطرات احتمالی استیبل کوین‌ها به عقب انداخته‌اند

بر اساس گزارش روز دوشنبه وال استریت ژورنال، افراد آشنا به این موضوع گفتند که اعضای مجلس به احتمال زیاد رأی گیری در مورد لایحه استیبل کوین را به دلیل ناتوانی در تکمیل پیش نویس به موقع برای جلسه کمیته چهارشنبه تا سپتامبر(شهریور) به تعویق می اندازند. طبق گزارش ها، مسائل حل نشده در این لایحه شامل مقرراتی در مورد کیف پول های نگهداری از وزارت خزانه داری و نگرانی های کمیسیون بورس و اوراق بهادار است.
جانت یلن(Janet Yellen)، وزیر خزانه داری، ظاهراً می خواست با دولت بایدن برای این لایحه هماهنگی کند. هیچ یک به طور علنی روی قانون پیشنهادی سنجیده نشده است، اما یلن قبلاً خواستار شفافیت نظارتی در فضای رمزارزی در اطراف استیبل کوین‌ها شده بود و به نگرانی‌ها در مورد جدا شدن TerraUSD (UST سابق) از دلار آمریکا اشاره کرد. دستور اجرایی پرزیدنت جو بایدن از ماه مارس(اسفند 1400) همچنین با هدف رفع شکاف‌های نظارتی بر دارایی‌های دیجیتال است.

تا به امروز، قانونگذاران در مورد بسیاری از لوایح پیشنهادی برای تنظیم استیبل کوین ها در ایالات متحده به تعویق افتاده اند یا نتوانسته اند به توافق برسند. در ماه فوریه(بهمن 1400)، جاش گاتهایمر(Josh Gottheimer)، نماینده نیوجرسی، لایحه ای به نام قانون نوآوری و حفاظت از استیبل کوین ارائه کرد که به شرکت بیمه سپرده فدرال اجازه می دهد تا از استیبل کوین ها به روشی مشابه سپرده های فیات پشتیبانی کند. یک لایحه دو حزبی که توسط سینتیا لومیس(Cynthia Lummis) و کرستن گیلیبراند(Kirsten Gillibrand) در ماه ژوئن(خرداد) به سنا ارائه شد، همچنین تنظیم استیبل کوین های صادر شده توسط موسسات مالی را پیشنهاد کرد، اما ممکن است تا سال 2023(1402) بررسی شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *