فورک واسیل در شبکه آزمایشی کاردانو با موفقیت راه اندازی شد

سرانجام بعد از مدت ها انتظار، هارد فورک واسیل (Vasil) در شبکه آزمایشی کاردانو با موفقیت راه اندازی شد و آن را یک گام بزرگ به تحقق در شبکه اصلی نزدیک‌تر کرد. با تکمیل این مرحله، تنها راه اندازی هاردفورک در شبکه اصلی باقی می ماند که احتمالاً حدود چهار هفته دیگر اجرا می شود. در این مدت توسعه دهندگان زمان کافی دارند تا ابزار و به روزرسانی های لازم را برای این رویداد بزرگ آماده کنند.

اکنون توسعه دهندگان پروژه، اپراتورهای استخر های سهام گذاری (SPO) و صرافی ها تشویق می شوند تا کار خود را در شبکه آزمایشی آغاز کنند تا با بررسی های لازم اطمینان حاصل شود که ادغام ها برای راه اندازی شبکه اصلی بدون ایراد صورت گرفته اند.

هارد فورک واسیل پس از تکمیل در شبکه اصلی، به ایجاد بلوک سریع‌تر و مقیاس‌پذیری بیشتر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) در بستر بلاکچین کاردانو کمک خواهد کرد. طبق توییت روز گذشته IOHK، توسعه‌دهندگان علاوه بر ارتقای عملکرد، از «عملکرد و کارایی بهبود یافته اسکریپت » و کارمزدهای پایین‌تر نیز بهره مند خواهند شد.

علاوه بر این، واسیل (Vasil) امکان همکاری بین زنجیره‌های جانبی کاردانو (ADA) را فراهم می‌کند که در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که توسعه‌دهندگان قصد دارند در فاز فعلی (Basho) از مراحل توسعه این بلاک چین راه‌اندازی کنند. Basho چهارمین مرحله توسعه کاردانو است که بر مقیاس بندی تمرکز دارد.

با تمام این تفاسیر، طبق اعلام پلتفرم CoinGecko، راه اندازی موفق این هارد فورک کمک چندانی به حرکات قیمت ADA نکرده است، زیرا در 24 ساعت گذشته این ارز ابتدا با رشد جزئی 0.1 درصدی به 0.45 دلار رسید ولی در این لحظه با 0.90% کاهش به 0.44 دلار بازگشته است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *