عرضه کل استیبل‌کوین‌ها در سه ماهه دوم سال 2022 شدیدترین افت تاریخ خود را تجربه کرد

به گفته شرکت تحلیلی Coinmetrics، عرضه کل استیبل‌کوین‌ها در سه ماهه دوم سال 2022 شدیدترین افت تاریخ خود را تجربه کرد، زیرا نگرانی در مورد بازخرید استیبل‌کوین‌ها و نقدینگی کوتاه‌مدت افزایش یافت.
لوکاس نوزی(Lucas Nuzzi)، رئیس بخش تحقیق و توسعه CoinMetrics، این داده ها را از طریق توییتر در 16 ژوئن با نموداری که کل عرضه استیبل کوین ها را از ژانویه 2020(دی 1398) نشان می دهد، برجسته کرد.
سه ماهه دوم سال 2022 اولین بار در تاریخ استیبل کوین است که عرضه کل کاهش یافته است. حتی اگر UST را حذف کنیم، بیش از 10 میلیارد دلار مستقیماً از خزانه های ناشران اصلی بازخرید شده است.
این لیست شامل DAI، USDT، OMNI و TRON، SAI، USDK، PAX بود. در حالی که USDC Circle و BUSD بایننس در یک نمودار جداگانه گردآوری شدند. نوع اصلی UST Terra در نمودار گنجانده نشده است.

نوزی خاطرنشان کرد که تتر بیشترین بازخرید را در بین تمام صادرکنندگان استیبل کوین متمرکز داشته است، به طوری که 7 میلیارد از کل عرضه USDT در ماه آوریل و می(فروردین و اردیبهشت) از هیئت مدیره پاک شد و احتمالاً ناشی از اقدامات معدودی بوده است.
فروپاشی اکوسیستم Terra از جمله توکن LUNA و استیبل کوین UST در ماه می با کاهش حدود 5 درصدی USDT تتر از دلار آمریکا همزمان شد. در نتیجه، حدود 7 میلیارد USDT بازخرید شد.
USDC و BUSD نیز در یک نمودار جداگانه گنجانده شدند، و همچنین افت شدید عرضه را در حدود 5 میلیارد در ماه می نشان می‌دهند، با این حال، هر دو از آن زمان بازگشته‌اند و نزدیک به بالاترین سطح تاریخ مربوطه یعنی حدود 65 میلیارد هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *