صرافی تورچین از DOGE پشتیبانی می‌کند

پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز تورچین، پشتیبانی از رمزارز دوج کوین را به ویژگی‌های خود افزوده است.

 به نقل از یوتودی، این اقدام از جانب تورچین، تبادل دوج کوین با بیت کوین، اتر، لایت کوین و سایر رمزارزهای تحت پشتیبانی را بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز امکان‌پذیر می‌سازد.

تورچین از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. این موضوع بدان معنا است که نحوه عملکرد تورچین همانند صرافی‌های غیرمتمرکز محبوبی نظیر یونی‌سواپ است.

هرچند، تفاوت مهم بین تورچین و صرافی‌های غیرمتمرکز این است که تورچین امکان معامله رمزارزهای واقعی را به جای نسخه‌های رپد شده آن نظیر wBTC یا wETH فراهم می‌کند.

نکته مهم‌تر این است که دارندگان دوج کوین و doge می‌توانند از طریق ارائه نقدینگی برای اولین بار، سود کسب کنند.

تورچین که در سال ۲۰۱۸ توسط تیمی متشکل از توسعه‌دهندگان ناشناس شروع به کار کرد، در ماه آپریل بلاک چین خود را عرضه کرده است.

در ماه جولای، تورچین پس از پشت‌سر گذاشتن مجموعه‌ای از حملات و هک‌ها طی یک ماه مورد انتقاد شدید قرار گرفت. توکن بومی این پروتکل به اسم توکن RUNE به دلیل این حملات با مشکلات زیادی مواجه شد اما سپس توانست بازیابی شود. این نکته که شبکه تورچین مجبور شد به طور موقت از دسترس خارج شود تا تاثیرات حملات و هک‌ها کاهش یابد، نگرانی‌هایی در خصوص متمرکز بودن این شبکه ایجاد کرد.

دوج کوین هم‌چنان در صدر توجه

اگرچه بعضی از منتقدان پیش‌بینی کرده‌ بودند که دوج کوین پس از روند صعودی چشمگیر خود در سال ۲۰۲۱، کنار گذاشته خواهد شد و از این عرصه بیرون خواهد رفت، اما این میم کوین توانست تاکنون به فعالیت خود ادامه دهد و اکنون در رتبه ۱۱ برترین رمزارزهای بازار قرار داشته باشد.

هفته گذشته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی برای پرداخت هزینه بعضی از محصولات خود، پذیرش دوج کوین را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *