صرافی ارز دیجیتال مرکادو بیت کوین فعالیت خود را به مکزیک گسترش می‌دهد

صرافی کریپتو برزیل مرکادو بیت کوین ممکن است در سال 2022 در مکزیک فعالیت خود را آغاز کند و در انتظار تایید نظارتی است.
رینالدو رابلو(Reinaldo Rabelo)، مدیرعامل مرکادو بیت کوین، روز پنجشنبه در صحبت با کوین تلگراف گفت که این شرکت در انتظار تاییدیه نظارتی برای شروع فعالیت در مکزیک است. جزئیات گسترش نامشخص است، اما رابلو در مصاحبه ای در آوریل(فروردین) با کوین تلگراف برزیل گفت که دستیابی به یک صرافی رمزارزی مسیر آسان تری برای فعالیت در یک بازار جدید است.
در ژانویه(دی 1400)، اپراتور مرکادو بیت کوین 2TM Group به عنوان بخشی از توسعه این شرکت در پرتغال، سهام کنترلی در صرافی ارز دیجیتال مستقر در لیسبون CriptoLoja را خریداری کرد. همچنین کوین بیس در حال مذاکره برای خرید 2TM، با ارزش بیش از 2 میلیارد دلار در آن زمان، بود، اما بحث در ماه می(اوایل خرداد) پایان یافت.
رابلو گفته است که 2TM با توجه به سناریوی کلان اقتصادی کمی محتاطانه به بازار آمریکای لاتین نگاه می کند. در زمان انتشار، 2TM در برزیل و پرتغال از طریق شرکت هایی مانند مرکادو بیت کوین، Blockchain Academy، Bitrust، CriptoLoja و Portal do Bitcoin فعالیت می کند.

اگر مرکادو بیت کوین به مکزیک حرکت کند، احتمالاً در رقابت با صرافی ارز دیجیتال بیت سو(Bitso) خواهد بود که در حال حاضر به این کشور و همچنین آرژانتین، برزیل، السالوادور و کلمبیا خدمات ارائه می دهد. برخی از قانون‌گذاران مکزیک پیشنهاد کرده‌اند که بیت‌کوین (BTC) به‌عنوان ارز قانونی در این کشور مانند همسایه‌اش السالوادور در سپتامبر 2021(شهریور 1400) اتخاذ شود، اما همچنین برنامه‌هایی برای معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در سال 2024 وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *