شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری از ایلان ماسک به‌خاطر تبلیغ دوج کوین

ایلان ماسک، میلیاردر، به دلیل تبلیغ Dogecoin،با یک شکایت 258 میلیارد دلاری مواجه شد که اوایل امروز در دادگاه فدرال منهتن ثبت شد.

کیت جانسون، شاکی، ادعا می کند که می خواهد نماینده افرادی باشد که توسط ارز دیجیتال میم آسیب دیده اند.

ماسک که خود را «پدر دوج» می داند و همچنین تسلا و اسپیس ایکس به مشارکت در «کلاهبرداری هرمی رمزارزی» متهم شده‌اند. جانسون ادعا می کند که Dogecoin یک کلاهبرداری است که برای احمق های بزرگتر طراحی شده است.

شاکی به توئیتی استناد کرده است که جکسون پالمر بنیانگذار Dogecoin برای تقویت پرونده خود ارسال کرده است. پالمر، منتقد سرسخت ارزهای رمزنگاری شده، معتقد است که این صنعت در حال تداوم یک طرح “فرقه مانند” است.

جانسون مدعی است که ماسک به دروغ اعلام کرده که Dogecoin پول است و در عین حال مخاطبان خود را تشویق به خرید این ارز دیجیتال می کند.

گفته می شود که متهمان و کارمندان آنها شاکیان را فریب داده اند تا این تقلید از بیت کوین را به عنوان یک دارایی قابل دوام نشان دهند.

این شکایت از میلیاردر و شرکتش می‌خواهد که ترویج ارز دیجیتال میم را متوقف کنند.

شاکی ادعا می کند که متهمان با کمک اعمال فریبکارانه خود، به طور ناعادلانه حدود 86 میلیارد دلار ثروتمند شده اند. این کلاس همچنین به دنبال غرامت 172 میلیارد دلاری است.

با بهره مندی از توییت های مکرر ماسک، Dogecoin در اوایل سال 2021 یک روند صعودی عظیم را تجربه کرد. با این حال، هیاهویی که در مورد سکه سگی اصلی وجود داشت به سرعت از بین رفت.

ارز دیجیتال میم اکنون از رکورد 0.73 دلاری خود 92.12 درصد کاهش یافته است.

دارایی خالص ماسک پس از کاهش 19.6 درصدی (53 میلیارد دلاری) در سال جاری در حال حاضر به 217 میلیارد دلار رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *