شرکت تتر یک استیبل کوین جدید با پشتوانه پوند بریتانیا راه‌اندازی می‌کند

در تاریخ 22 ژوئن (1 تیر)، تتر راه اندازی یک استیبل کوین به نام GBPT را اعلام کرد، استیبل کوینی که در ابتدا توسط بلاکچین اتریوم منتشر خواهد شد. GBPT به ارزش پوند استرلینگ بریتانیا، قدیمی ترین ارز فیات در جهان، که برای اولین بار در سال 1694 منتشر شده، مرتبط است.

GBPT یک دارایی دیجیتال پایدار خواهد بود که 1:1 با پوند بریتانیا مرتبط است. GBPT توسط تیم مورد اعتماد توسعه دهندگان تتر (USDT) ساخته می شود و تحت نظر tether.to فعالیت می کند. ایجاد GBPT پوند بریتانیا را روی بلاکچین قرار می‌دهد و گزینه ای سریع تر و کم هزینه تر برای انتقال دارایی ارائه می کند.

USDT بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، امروز حجم بازار آن 68 میلیارد دلار است و این پروژه به تازگی در شبکه پالیگان نیز راه اندازی شده است. البته طی دو ماه گذشته، بیش از 12 میلیارد دلار آمریکا از گردش آن خارج شده است. تتر حجم معاملات قابل توجهی دارد و امروز، حجم معاملات جهانی تتر در 24 ساعت گذشته حدود 40.9 میلیارد دلار بوده، در حالی که کل اکوسیستم کریپتو در روز چهارشنبه 76.5 میلیارد دلار معاملات را ثبت کرده است.

از 956 میلیارد دلار ارزش بازار کریپتو، حجم بازار تتر 7.035٪ تسلط دارد و از 13,471 دارایی رمزارزی، سومین رمزارز با ارزش بازار دارایی های کریپتو است.

اعلام GBPT تتر در روز چهارشنبه پس از راه اندازی اخیر سکه یورو شرکت (EUROC) سیرکل صورت گرفت. EUROC دومین استیبل کوین ثابت سیرکل است، در حالی که تتر چندین نوع مختلف را در طول سال ها منتشر کرده است. تتر یک استیبل کوین متصل به یوان چین به نام CNHT و یک استیبل کوین مبتنی بر یورو به نام EURT نیز دارد. در پایان ماه می تتر یک توکن متصل به ارزش پزو مکزیک به نام MXNT نیز راه اندازی کرده است.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر در بیانیه ای که به Bitcoin.com فرستاده شد، گفت: “ما معتقدیم که بریتانیا مرز بعدی برای نوآوری بلاکچین و اجرای گسترده تر رمزارزها برای بازارهای مالی است. ما امیدواریم با فراهم کردن دسترسی کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به یک استیبل کوین پوند که توسط بزرگترین صادرکننده استیبل کوین صادر شده است، به رهبری این نوآوری کمک کنیم.”

آردوینو همچنین روز چهارشنبه افزود: “تتر آماده و مایل به همکاری با ناظران مالی بریتانیا برای تحقق این هدف است و مشتاقانه منتظر ادامه پذیرش استیبل کوین های تتر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *