شرکت‌های تسلا میکرواستراتژی و بلاک با سرمایه‌گذاری در بیت کوین ۵ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند

ارزش سرمایه گذاری هر سه شرکت تسلا، مایکرواستراتژی(MicroStrategy) و بلاک(Block) در بیت کوین (BTC) در سه ماهه دوم با ضرر و زیان 5 میلیارد دلاری مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، سقوط 59 درصدی بیت کوین در طول این سه ماهه مالی منجر به ضرر قابل توجه این شرکت ها شده است.

مایکرواستراتژی

شرکت مایکرواستراتژی ، 70٪ از این ضرر 5 میلیارد دلاری را شکل می دهد زیرا این شرکت حدود 4 میلیارد دلار به ازای خرید 129,699 عدد بیت کوین پرداخت کرد. زیان این شرکت هوش تجاری حدود 3.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

این درحالیست که این مسئله ،  نه شرکت مایکراستراتژی و نه مدیر عامل آن، مایکل سیلور(Michael Saylor)، را از عمل تداوم هولد دارایی BTC منصرف نکرده است. این شرکت طی خرید اخیر خود ، در 29 ژوئن(8 تیر) به میزان 10 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد.

تسلا

شرکت تسلا در 20 جولای(29 تیر) اعلام کرد که 75 درصد از موجودی ذخایر بیت کوین خود را به قیمت 936 میلیون دلار با میانگین قیمت فروش 29,714 دلار به فروش رسانده است.

طی این شفاف سازی ، تسلا عنوان کرد که ضر و زیان ناشی از بیت کوین ، سودآوری این شرکت را تحت تاثیر قرار داده بود.

علیرغم این ضرر و زیان، ایلان ماسک اشاره کرد که این شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی همچنان مایل به خریداری بیت کوین در آینده است.

شرکت بلاک

شرکت بلاک تا 31 مارس(11 فروردین) به میزان 336 میلیون دلار بیت کوین در اختیار داشت. بر اساس داده های کوین گکو (Coingecko) ، موجودی ذخایر بیت کوین این شرکت درحال حاضر تقریباً 190 میلیون دلار ارزش دارد. از این رو ، ضرر و زیان بلاک در سه ماهه دوم حدود 146 میلیون دلار است.

به نظر نمی رسد که این ضرر و زیان ، آقای دورسی را که به تعریف و تمجید از بیت کوین ادامه داده است، متوقف کند.

دیدگاه کارشناسان

بنا بر بیانات کارشناسانی که با بلومبرگ صحبت کردند، این ضرر و زیان ها حاکی از ریسک خریداری یک دارایی بی ثبات مانند بیت کوین است.

مت مالی(Matt Maley) در این رابطه عنوان کرد که شرکت‌های دارنده بیت کوین در صورت سقوط  مجدد و قابل توجه این دارایی ، ممکن است مایل به فروش آن شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *